1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Ahrefs Nedir? Özellikleri?

Ahrefs Nedir? Özellikleri?

ahrefs-kullanım-kılavuzu-810x235_900x350_620x350

Ahrefs nedir?

Ahrefs önde gelen veri şirketleri ve SEO araç setleri sağlayıcılarından biridir. Amaçları , şirketlerin paralarını akıllı SEO stratejilerine yatırmalarına ve web sitelerine olan trafiği en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmaktır.

Araçları ile Ahrefs, pazarlama uygulamalarınızı otomatikleştirerek şirket zamanınızı kurtarmak için bir olanak sağlar.

Ahrefs’i nasıl kullanacağınızı anladığınızda , bu araçlar geri bağlantılardan anahtar kelime takibine, alan adı derecelendirmesine kadar her şeye yardımcı olabilir .

Ahrefs kullanımı rekabet üzerinde inanılmaz bir avantaj sağlar ve tam olarak arama sonuçlarında yüksek sıralamayı elde etmek ve onların gizli tarifinin ne olduğunu görmek için rekabetin çevrimiçi sıralamasını gözetleme imkanı sağlar.

Bu bilgileri yakalamak ve hatta rakibinizin Web sitesini aşmak için kullanabilirsiniz, bu da daha fazla trafiği işletmenizin web sitesine yönlendirecektir.

Arama motoru optimizasyonunu anlamak önemli bir şeydir, ama nasıl maksimum verimlilik ile SEO yapılır konusu başka bir şeydir. Neyse ki, SEO en iyi şekilde kullanabilmek için birçok kılavuz ve araç mevcut. Bu araçlardan birine Ahrefs denir.

İlk başta korkutucu görünse de, Ahrefs tarafından sağlanan araçları kullanmayı öğrendikten sonra, hızlı ve verimli bir şekilde trafik oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Bu makalede, Ahrefs’in avantajlarını, web sitenizin arama motoru sıralamasını optimize etmek ve web sitenizdeki trafiği artırmak için araç paketlerini nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.

Ahrefs pano aslında ahrefs’in ana sayfasıdır. Oturum açtıktan sonra, izlemekte olduğunuz özelleştirilmiş site listenizi görürsünüz, hepsi aynı metrik kümesine sahiptir, bunun gibi:

Ahrefs Nedir

Ahrefs 7 günlük denemeyi deniyorsanız, özellikle aşağıdaki bilgilere dikkat etmek isteyeceksiniz, böylece Ahrefs kullanmanın önemini hızlı bir şekilde anlayabilirsiniz.

 

ALAN DEĞERLENDİRMESİ

Ahrefs Nedir

Ahrefs Etki Derecesi, ya da diğer adıyla (Domain Rating) birçok diğer etki alanları için başvuran sayısına göre etki puanı. Ahrefs varlığından önce, Google’ın arama algoritmasının sitenizin otoritesini nasıl görüntüleyebileceğine benzer etki alanının gücünü görmenize izin veren bir metrik sağlamak için kullanıldı.

Etki alanı derecelendirmesi neden önemlidir?

Google, Web sitenize bağlanan güçlü sayıda başka alan adının bulunduğunu görürse, bunu sitenizin belirli anahtar kelimeler veya anahtar sözcükler için güvenilir bir site olmasını sağlar. Sitenizin Google’da arama yapan kişilerin aradığı soruları yanıtladığı anlamına gelir.

Buna dayanarak, Google, kullanıcıları için daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak adına sitenizi arama sonuçlarına daha yüksek sıralara itecektir.

Ahrefs Domain derecelendirme sistemi hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?

Bu blog yazısında bu konuyu kapsamlı bir şekilde yazdık.

Referring Domains

Ahrefs Nedir

Ahrefs yönlendiren etki alanları metriği oldukça düzdür. Backlink bağlantılarınızın kaç farklı etki alanından geldiğini bilmenizi sağlar ve sitenizin büyümesini ölçmek için başka bir yol sunar. Bu, özellikle bir sosyal yardım kampanyası yaparken sitenizi büyütme yardımcı olabilir.

ORGANİK KEYWORDS

Ahrefs Nedir

SEO için baktığında anahtar kelimeler arasında büyük bir anlaşma vardır. Ahrefs size şaşırtıcı anahtar kelime araştırma ve ölçüm araçları sağlar, böylece sitenizi başarılı olmanıza yardımcı olmak için doğru anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.

TRACKED KEYWORDS

Ahrefs Nedir

İzlenen anahtar kelimeler, aktif olarak izlemek istediğiniz ahrefs’e el ile girdiğiniz belirli anahtar kelimelerdir. Ahrefs Kontrol Panelinden, 1-3, 4-10, 11-20 ve 21-50 konumlarında sıraladığınız belirli anahtar kelimelerin birkaçını göreceksiniz. Bu, siteniz için anahtar kelimelerdeki ilerlemeyi ölçmek için gerçekten harika bir yoldur.

 

SIRA İZLEYİCİ

Ahrefs Sıra İzleyici

 

Başarılı olmak için siteniz ile ilgili anahtar kelimeler sıralamak gerekir. Ahrefs Rank Tracker size zaman kazandırabilir ve çabalarınızı odaklanmanıza yardımcı olabilir.

Bu, Ahrefs Kontrol Panelinden görebileceğiniz toplam anahtar kelime metriğinden farklıdır. Rank Tracker ve Ahrefs gösterge tablosundaki anahtar kelimeler metriği arasındaki diğer fark, güncelledikleri orandır.

Gösterge tablosundaki anahtar kelime metriğiniz Ahrefs Rank Tracker kadar sık güncellenmez.

Ahrefs dashboard değerli SEO ölçümleri büyük bir anlık sağlar iken, bir kaç gün veya bir haftaya kadar geriden de gelebilir.

Web sitenizi ekledikten sonra, izlenen istediğiniz anahtar kelimeleri sıra izleyicisine ekleyin. Ardından, yerel seviyeden ülke geneline kadar anahtar kelimelerinizle ilgili bölgeleri ekleyin. Oradan, rütbe Tracker anahtar kelimeleri takip ederek gelen kutunuza bir rapor göndererek size zaman kazandırır.

Ayrıca bir ay, üç ay, ya da bir yıl boyunca farklı zaman dilimleri üzerinde bir bakışta sıralamanızı görebilirsiniz. Bu, parmağınızı web sitenizin nabzına tutmanıza ve sitenizin ne kadar iyi performans gösterdiğini her zaman bilmenize olanak tanır.

Diğer makalelerimi okumak için lütfen buraya tıklayın.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Google Benim İşletmeme ( Mybusiness ) Nasıl Kayıt Olunur?
Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap

Yorumlar (2)

  1. 7 ay önce

    Eline sağlık Halil, detaylı ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Ahrefs, başta tabii ki backlink analizi olmak üzere ek olarak anahtar kelime araştırması için de kullanılabiliyor. Fiyatı biraz bize göre pahalı ama SEO’da backlink çalışmalarında hayat kurtarıcı olabiliyor.