1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Canonical URL Nedir?

Canonical URL Nedir?

canonical-yonlendirme-etiketi-nedir-1-1024x541

Canonical URL Nedir? 

Canonical URL yani Kanonik(kurallı) etiketler…

Kurallı etiketlerin ne olduğunu ve korkunç yinelenen içerik sorunlarını önlemek için bunları nasıl kullanacağınızı öğrenmek mi istiyorsunuz?

Kanonik etiketler yeni bir şey değildir. 2009’dan beri son on bir yılın en iyi parçası. Google, Microsoft ve Yahoo onları oluşturmak için birleşti. Amaçları mı? Web sitesi sahiplerine yinelenen içerik sorunlarını hızlı ve kolay bir şekilde çözmenin bir yolunu sağlamak. İşe yarar mı? Evet, mükemmel… ama sadece bunları nasıl kullanacağınızı biliyorsanız! Bu kılavuzda, öğrenecekleriniz:

  • Kanonik etiket nedir
  • Kanonik etiketi neye benziyor
  • Neden kanonik etiketler SEO için önemlidir
  • Kanonikleştirme için en iyi uygulamalar nelerdir
  • Kanonik etiketler nasıl uygulanır

Kanonik etiket nedir?

Kurallı bir etiket (rel=“kurallı”), yinelenen, ve benzer sayfalar için ana sürümü tanımlayan HTML kodunun bir pasajıdır. Başka bir deyişle, farklı URL’ler altında aynı veya benzer içeriğe sahipseniz, hangi sürümün ana sürüm olduğunu belirtmek için kurallı etiketleri kullanabilirsiniz ve böylece dizine ekleyebilirsiniz.

Kanonik etiket neye benziyor?

Kurallı etiketler basit ve tutarlı sözdizimi kullanır ve bir web sayfasının < head> bölümüne yerleştirilir: <link rel = “kanonik” href“”https://example.com/sample-page/” / > İşte bu kodun her bir bölümünün düz İngilizce anlamı:

  1. link rel“ “canonical”: bu Etiketteki bağlantı, Bu sayfanın ana (kanonik) sürümüdür.
  2. href=“https://example.com/sample-page/”: kanonik sürüm bu URL’de bulunabilir .

Kurallı etiketler SEO için neden önemlidir ?

Google, yinelenen içeriği sevmez. Onları seçmek için zor hale getirir:

  1. Bir dizin için bir sayfa sürümü.
  2. İlgili sorgular için bir sayfanın sürümü sıralanır.
  3. Bir sayfada “link equity” i birleştirmeleri veya birden fazla sürüm arasında bölmeleri gerekip gerekmediğini inceler.

Çok fazla yinelenen içerik de “tarama bütçenizi etkileyebilir.” Bu, Google’ın web sitenizdeki diğer önemli içeriği keşfetmek yerine aynı sayfanın birden fazla sürümünü taramakla zaman kaybetmesine neden olabileceği anlamına geliyor.

TARAMA BÜTÇESİ GERÇEĞİ HAKKINDA
Google’ı yinelenen içeriği taramak için zaman kaybetmeye zorlamak elbette mümkünse kaçınılması gereken bir şeydir. Ancak, Google çoğu site için bir sorun olmadığını belirtir.
Yeni sayfalar yayınlandıkları gün taranmaya eğilimliyse, gezinme bütçesi web yöneticilerinin odaklanmaları gereken bir şey değildir. Aynı şekilde, bir sitenin birkaç bin URL’den az olması durumunda, çoğu zaman verimli bir şekilde taranacaktır.

Kanonik etiketler tüm bu sorunları çözer. Kurallı bir URL belirtmekte başarısız olur ve Google konuları kendi ellerine alır .

Kurallı bir URL belirtmezseniz, en iyi sürüm veya URL olduğunu düşündüğümüz şeyi belirleyeceğiz .

Elbette Google’a bu şekilde güvenmek harika bir fikir değil.

ÖNEMLİ NOT
Googlegenellikle belirlediğiniz kurallı URL’ye saygı duyduklarını söyler. Çünkü kanonik etiketler direktifler değil ipuçları içerir. Saygı duyulduğu sürece, bağlantılar gibi herhangi bir sinyal kanonik URL’ye konsolide edilmelidir . Kanonik etiketler için en iyi uygulamaları kullanmak, Google’ın sayfanın istenmeyen bir sürümünü kanonik olarak görme riskini azaltmaya yardımcı olur.

Ama yinelenen içeriğim yoksa?

Muhtemelen aynı mesajları ve sayfaları birden çok kez yayınlamadığınız göz önüne alındığında, web sitenizin yinelenen bir içeriğe sahip olmadığını varsaymak kolaydır. Ancak arama motorları web sayfalarını değil URL’leri tarar. Bu onların gördüğü anlamına gelir example.com/product ve example.com/product?color=red benzersiz sayfalar olarak, aynı veya benzer içeriğe sahip aynı web sayfası olsalar bile. Bunlar parametreli URL’ler olarak adlandırılır ve özellikle yönlü/filtrelenmiş navigasyona sahip e-ticaret sitelerinde yinelenen içeriğin ortak bir nedenidir. Örneğin, kahverengi çanta giyim gömlek satıyor. Bu onların ana kategori sayfası için URL:

https://www.bbclothing.co.uk/en-gb/clothing/shirts.html

Yalnızca XL gömlekleri için filtre uygularsanız, URL’ye bir parametre eklenir:

https://www.bbclothing.co.uk/en-gb/clothing/shirts.html ?boyut = XL

Daha sonra sadece mavi gömlekler için de filtre uygularsanız, başka bir parametre eklenir:

https://www.bbclothing.co.uk/en-gb/clothing/shirts.html ?boyut = XL ve renk = Mavi

İçeriği sadece çok az farklı olsa bile, bu Google’ın gözünde ayrı bir sayfa var. Ancak, İçeriği çoğaltmak için mağdur olan sadece e-ticaret siteleri değil. Her tür web sitesi için geçerli olan yinelenen içeriğin diğer bazı yaygın nedenleri:

  • Arama parametreleri için parametreli URL’lere sahip olmak (örn., example. com? q = search-term)
  • Oturum kimlikleri için parametreli URL’lere sahip olmak (örneğin, https://example.com?sessionid=3)
  • Sayfaların ayrı yazdırılabilir sürümlerine sahip olmak (örneğin, example.com/page ve example.com/print/page)
  • Farklı kategoriler altında yayınlar için benzersiz URL’lere sahip olmak (örneğin, example.com / hizmetler SEO ve example.com / özel ürünler / SEO /)
  • Farklı cihaz türleri için sayfalara sahip olmak (örneğin, example.com ve m.example.com)
  • Bir sayfanın AMP ve amp olmayan sürümlerine sahip olmak (örneğin, example.com/page ve amfi.örnek / sayfa)
  • Aynı içeriği www ve www olmayan varyantlarda (örneğin, http://example.comve http://www.example.com)
  • Aynı içeriği https ve https olmayan varyantlarda (örneğin, http://www.example.com ve https://www.example.com)
  • Aynı içeriği eğik çizgilerle ve eğik çizgilerle (örneğin, https://example.com/page / ve http://www.example.com/page)
  • Dizin sayfaları gibi sayfanın varsayılan sürümlerinde aynı içeriği sunma(örneğin, https://www.example.com/https://www.example.com/index.htm https://www.example.com/index.html https://www.example.com/index.php https://www.example.com/default.htm , vb.)
  • Aynı içeriği büyük harflerle ve harfsiz olarak sunmak (örneğin, https://example.com/page / ve http://www.example.com/Page/)

Bu durumlarda, kanonik etiketlerin doğru kullanımı çok önemlidir. Ayrıca, alanlar arası yinelenen içerik sorunları da bir şeydir. İçeriği sendikasyon yapıyorsanız, makalenizde kendi kendine referanslı bir kanonik etiket kullanmak ve sendikasyon içeriğinin sizi alanlar arası kanonik bir etiketle kanonik sürüm olarak belirtmesini sağlamak en iyi uygulamadır. Bu, sendikasyon içeriğinin arama sonuçlarında görünmesini her zaman engellemez, ancak orijinali aşma riskini azaltmaya yardımcı olur.

Bazı siteler kanonik bir bağlantı eklemeyi reddedecektir. Bu gibi durumlarda, risk almak isteyip istemediğiniz size kalmış.

Kanonik etiket uygulamasının temelleri

Kanoniklerin uygulanması kolaydır. Bir anda bunu yapmak için dört farklı yolu tartışacağız. Ancak hangi yöntemi tercih ederseniz edin, her zaman hatırlamanız gereken beş altın kural vardır.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Google Trends Nasıl Kullanılır?

Kural # 1: mutlak URL’leri kullan

Google’ın John Mueller, rel=“kanonik” bağlantı elemanı ile göreceli yolları kullanmamanın en iyi uygulama olduğunu belirtiyor. Yani aşağıdaki yapıyı kullanmalısınız:

<link rel = “kanonik” href“” https://example.com/sample-page/ ” / >

Bunun aksine:

<link rel = “kurallı” href”” / sample-page/” / >

Kural #2: küçük harfli URL’leri kullan

Google, büyük ve küçük harfli URL’leri iki farklı URL olarak ele alabileceğinden, önce sunucunuzda küçük harfli URL’leri zorladığınızdan ve daha sonra kurallı etiketleriniz için küçük harfli URL’leri kullandığınızdan emin olmak istersiniz.

Kural # 3: doğru etki alanı sürümünü kullanın ( HTTPSve HTTP)

SSL’YE geçtiyseniz, kurallı etiketlerinizde SSL olmayan (yani HTTP ) URL’ler bildirmediğinizden emin olun. Bunu yapmak teorik olarak karışıklığa ve beklenmedik sonuçlara yol açabilir. Güvenli bir etki alanındaysanız, URL’NİZİN aşağıdaki sürümünü kullandığınızdan emin olun:

< link rel=“kanonik” href=“ https ://example.com/sample-page/” / >

Aksine:

<link rel=“kanonik” href=“ http ://example.com/sample-page/” / >

SİDENOTE.

HTTPS kullanmıyorsanız, tam tersi doğrudur.

Kural # 4: kendi kendine referanslı kanonik etiketleri kullan

Google’ın John Mueller, zorunlu olmasa da, kendi kendine referanslı kanonik etiketlerin önerildiğini söylüyor .

Bir sayfanız olsa bile, bazen URL’nin Bu sayfayı Yukarı çekebilecek farklı varyasyonları vardır. Örneğin, sonunda parametrelerle, belki de büyük küçük harf veya www ve www olmayan. Tüm bu şeyler bir rel kanonik etiketi ile temizlenebilir.

Kendi kendine referanslı bir kanonik çalışmanın nasıl çalıştığından emin değilseniz, temelde kendisine işaret eden bir sayfada kanonik bir etikettir. Örneğin, URL https://example.com/sample-page o zaman bu sayfada kendi kendine referans veren bir kanonik olurdu:

<link rel = “kanonik” href“”https://example.com/sample-page” />

En modern popüler CMS ‘ kendi kendine referans veren URL’leri otomatik olarak ekler, ancak özel bir CMS kullanıyorsanız geliştiricinizin bunu kodlamasına sahip olmanız gerekir .

Kural # 5: sayfa başına bir kurallı etiket kullanın

Sayfada birden fazla kurallı etiket varsa, Google her ikisini de göz ardı eder .

Birden fazla rel=canonical bildirimi durumunda, Google muhtemelen tüm rel = canonical ipuçlarını görmezden gelecektir.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap