1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Çok Dilli Siteler İçin SEO Nasıl Yapılır?

Çok Dilli Siteler İçin SEO Nasıl Yapılır?

Çok dilli siteler için seo nasıl yapılır?

Genellikle ülkemizde web sayfaları tek dil üzerinden yani Türkçe üzerinden yayın yapmaya devam etse de günümüzde birçok web sayfası da farklı dillerde örneğin ingilizce yayın yapmayı da tercih etmektedir. Bu durumda web sayfaları çok dilli siteler olarak kategorize edilirken bu sitelerde de çok dilli siteler için seo çalışmaları gerçekleştirilmesi gerekmektedir. 

Çok dilli siteler adına yapılan seo çalışması gerçekleştirmek, sadece Türkçe üzerinden yayın yapan bir web sayfasına göre daha zor ve daha farklı yöntemler içermektedir. Klasik olarak web sayfalarında yürütülen SEO çalışmalarından daha farklı bir düşünce tarzına ve uygulama tarzına sahip olmayı gerekmektedir. 

Çok Dilli Siteler İçin SEO Çalışmaları Nasıl Başlar?

Dünyanın farklı dillerine hitap edecek şekilde bir web sayfası tasarımı gerçekleştirdiğinizde, global seviyede SEO çalışması ile başarıya ulaşmak açısından çok dilli site seo çalışmalarına başlamanız gerekecektir. Google gibi arama motorlarında hedef kitleye global şekilde ulaşabilmek ve marka prestiji sağlayabilmek için örneğin Almanca veya İngilizce bir web sayfasında da Türkçe ve bu yabancı dili kapsayacak şekilde çok dilli siteler için seo çalışması yapılmalıdır. 

Bu tip bir sisteme sahip olduğunuzda, çok dilli site seo çalışmasına başlamanız açısından ilk adımı elbette hangi ülkeyi hedefleyeceğiniz oluşturacaktır. Hedeflenen ülke göz önünde bulundurularak, SEO çalışması için bir harita hazırlanır ve adımlar belirlenir. Yapılacak işlemler arasında sırasıyla

  • Hedef ülkenin belirlenmesi,
  • URL biçiminin tespit edilmesi ya da alan adı tespit edilmesi,
  • Seçilen diller bağlamında içerik üretimlerinin hazırlanması,
  • İç sayfaların istenilen her dilde karşılığının bulunması,
  • Etiket kurgulama açısından hreflang etiketlerine özen gösterilmesi,
  • Hedef dillere bağlı şekilde anahtar kelimelerin seçilmesi yer almaktadır. 
cok dilli siteler icin seo nasil yapılır?

Çok Dilli Siteler İçin SEO Nasıl Yapılmalıdır?

Temel olarak bahsedilen adımların göz önünde bulundurulması ile birlikte çok dilli site seo çalışmalarına başlanabilir ve bu doğrultuda devam ederek başarılı bir sonuca ulaşılabilir. Aslında temel olarak bahsedilen her adımın teker teker incelenmesi daha doğru olacaktır. 

1- Hedef Ülkenin Belirlenmesi

Bu aşamada çok dilli sitelere seo çalışması yapılırken hedef ülke veya hedef ülkeler belirlenerek, bu ülkenin doğru bir pazar olup olmadığını anlamanız gerekir. Bu kapsamda anahtar kelimelerin farklı dillerdeki karşılıkları, ne kadar aranma kapasitesi oluşturduğu gibi noktaları göz önünde bulundurabilirsiniz. 

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Google Dizine Ekleme Nasıl Yapılır?

Sattığınız ürün veya hizmetin hedef ülkelerde ne kadar arandığını ve talep edildiğini belirlemeniz gerekir. Bu konuda anahtar kelime araştırma araçları kullanılabilir ve seçilen ülkelere göre filtreleme sağlanarak Google trends üzerinden de yine ülke filtrelemesi yaparak anahtar kelimeye olan ilgi ölçülebilir. Bu temel adım sayesinde hedef ülke tespit edildikten sonra bu ülke ile ilgili çok dilli sitelere seo çalışmaları başlar ve bu süreç yürütülerek tıpkı Türkçe SEO çalışmalarında olduğu gibi bir ilerleyiş sürdürülebilir. 

2- URL Biçiminin Tespit Edilmesi Ya Da Alan Adı Tespit Edilmesi

URL yapısının ve alan adının doğru bir şekilde belirlenmesi çok dilli siteler için seo çalışmalarında önemli bir adımdır. Bu konuda; 

  • Ülkelere göre farklı bir alan adı kullanımı tercih etmek (cemildefter.de gibi)
  • Ülkelere göre alt alan adı kullanmak (de.demirkalem.com.tr gibi)
  • Ülkelere göre alt klasör kullanmak (tassaray.com.tr/de gibi) tarzında tercihler yapılabilir. 

3- Seçilen Diller Bağlamında İçerik Üretimleri

Türkçe SEO çalışmalarında olduğu gibi çok dilli siteler için seo çalışmalarında da seçilen dile bağlı olarak içeriklerin dil ile uyumlu bir şekilde üretilmesi önemlidir. Sayfaların hedef dilde karşılık bulabilmesi için bilhassa anahtar kelimeler, gramer ve anlam bilgisi konusunda mutlaka doğru içerik üretimleri sağlanmalıdır. Yani bu bağlamda iç sayfaların da hedeflenen dilde karşılığının yer alması önemlidir. 

4- Etiket Kurgulama Açısından Hreflang Etiketlerine Özen Gösterilmesi

Çok dilli siteler için seo çalışması gerçekleştirirken, hreflang etiketlerinin mutlaka doğru kullanılması gerekir. Yani hedef dil veya bölgeye göre mutlaka doğru çalışılmalıdır. Hreflang etiketleri doğru çalışmadığında, pozisyon ve organik trafik açısından kayıp yaşayabilirsiniz. 

5- Hedef Dillere Bağlı Şekilde Anahtar Kelimelerin Seçilmesi

Son ve en önemli aşamalardan biri olarak seçtiğiniz hedef dile bağlı şekilde anahtar kelimelerinizi doğru şekilde tespit etmeniz ve gerçek hedef kitlenizi göz önünde bulunduracak anahtar kelimeleri bulmanız önemlidir. Çünkü seçilen bu anahtar kelimeler sayesinde çok dilli siteler için seo çalışmalarının en önemli adımlarından biri olarak içerik üretimleri yapılacaktır.

WordPress dil seçenekleri nasıl ayarlanır? WordPress hakkında tüm merak ettikleriniz için bizleri takipte kalın.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap