1. Ana Sayfa
  2. E-Ticaret
  3. Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

dijital-pazarlama-nedir-stratejileri-nelerdir

Son yıllarda adından sıklıkla söz ettiren dijital pazarlama nedir? Pazarlama, bir ürünün hedef kitleye satışını gerçekleştirebilmek için kullanılan tüm yöntemleri ifade ederken, dijital pazarlama ise elektronik cihazların kullanılması ve internet üzerinden pazarlama yapılmasını ifade eder. Bir işletme halihazırda müşterisi olan ve müşterisi olma ihtimali bulunan kişilere pazarlama kanalları ile ulaşmak isterken, Google gibi arama motorları, sosyal medya, web sayfaları veya e-posta gibi yöntemleri kullandığında, bu yöntem dijital pazarlama olarak adlandırılır. 

İnternet ve online alışverişler kapsamında gerçekleştirilen araştırmalara göre genellikle yetişkinler daha fazla internet kullanır bir hale gelmiştir. Zira bu kapsamda alışveriş yapma ve online alışverişte pazarlamalardan etkilenme durumlarında değişiklik görülmüştür. Bir marka, ürün ve hizmet ile ilgili fiziki olarak gerçekleştirilen pazarlama yerine artık dijital pazarlama daha etkili olarak görülmektedir. 

Pazarlamanın temelinde hedef kitleye doğru zamanda ve doğru noktada ulaşma kuralı bulunmaktadır. Bu nedenle de dijital pazarlama gerçekleştirilmesi konusunda da yaş durumu, gelir durumu veya eğitim durumuna göre hedef kitleyi doğru seçip, doğru kanal üzerinden en doğru zaman planlanmasıyla ulaşmak önemlidir. 

Dijital Pazarlama Kimler İçin Uygundur Ve Faydaları Nelerdir?

Dijital pazarlama akla gelebilecek tüm sektörler ve tüm işletmeler için uygun bir yöntem oluşturmaktadır. Var olan kitlenizin ihtiyaçlarına karşılık olarak yeni ürünleri ve var olan ürünleri tanıtmaya devam edebilmek ve size bağlı olmayan kullanıcıları da kendinize çekebilmek için personel kullanarak veya kullanmadan yapılabilecek bir pazarlama stratejisidir.  

Dijital pazarlama işlemleri, çevrimdışı yapılan işlemlerin aksine çevrimiçi gerçekleştirildiği için bir gazete ilanını insanların görmesini beklemek veya televizyonlarda reklamların izlenmesini beklemek yerine anlık olarak reklam çalışması gerçekleştirmeyi sağlar. Bu yöntem daha düşük bir bütçeyle birlikte web sitesi trafiğinizi arttırabilir ve daha fazla farkındalık sağlayan reklamları ortaya çıkarmak için faydalı olabilir. Üstelik internetin kullanılabildiği mobil cihazlarda dahi hızlı ve pratik bir şekilde reklamlarınızın hedef kitlelere ulaşmasını sağlar. 

Dijital Pazarlama Nasıl Gerçekleştirilir?

Bir işletme tarafından dijital pazarlama dört aşamada gerçekleştirilir. İlk aşamada bir web sitesine tüketicinin yani kullanıcıların çekilmesi amaçlanır. İkinci aşamada web sayfasına çekilmiş olan kullanıcı hedeflerine ulaştırılır ve bu kullanıcı kazanılır. Üçüncü aşamada bir optimizasyon sağlanarak, doğru ve yanlışlar karşılaştırılır ve hem web sitesi hem de kullanıcı için analizler gerçekleştirilir. Dördüncü yani son aşamada ise müşteri memnun edilir ve kalıcı bir şekilde ona sahip çıkılarak, daha geniş bir kitleye ulaşılır. 

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  En İyi Wordpress E-Ticaret Temaları Hangileridir?

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Çağımızda bir işletme dijital pazarlama stratejileri kullanmıyorsa, çok yüksek masraflarla reklam yapabilir ve geri dönüş alma oranı da çok düşük olur. Bu nedenle farklı stratejiler kullanarak, düşük masraflar ile iyi reklamlar gerçekleştirip, doğru pazarlamayı sağlayabilirsiniz. Online pazarlama gerçekleştirirken, temel olarak iki farklı strateji göz önünde bulundurulabilir. Bunlardan ilki müşteriyi kendinize çekme stratejisi ve ikincisi ise müşteriyi itme stratejisidir. 

Müşteriyi çekme stratejisi kullanarak dijital pazarlama yapıldığında, farklı platformlarda gerçekleştirilen girişimler ile birlikte müşteri web sayfasına çekilir. Rakiplerinize göre daha etkili reklamlar sayesinde çekme stratejisi kullanarak, müşteriyi cesaretlendiren indirimler ve kampanyalar sağlayarak, arama motorları veya farklı sayfalar üzerinden kendi sayfanıza çekmek için taktikler kullanırsınız. 

İtme strateji kullanarak dijital pazarlama yapılmasında ise müşteriden izin beklemeden kendisine bir mesaj gönderilir. Aslında yine çekme tekniğindeki gibi reklamlar, metinler, kampanyalar kullanmak ile birlikte alıcının iznine gereklilik olmaması, itme stratejisini ortaya çıkar. Yani dijital dünyada bilindiği üzere spam gönderiler kullanılır. Daha yüksek bir maliyet ortaya çıkarır. Fakat demografik hedefleri daha küçük ve etkili tutar. 

Dijital Pazarlama Araçları Nelerdir?

Dijital pazarlama için bugün kullanılan araçlar arasında sosyal medya, SEO teknikleri, Google AdWords, SEM çalışmaları, iletişim yönetimi araçları, e-mail pazarlama ve proje yönetimleri gibi araçlar yer almaktadır. Ayrıca içerik pazarlama, sosyal medya üzerinde pazarlama gerçekleştirme, tıklama üzerine ödeme yapma, bölgesel reklamcılık ve pazarlama otomasyonu gibi yöntemler de yer almaktadır. Dijital pazarlama nedir tüm detayları ile sizinle paylaştık, bizi takipte kalmaya devam edin.

E-Ticaret kategorisi yazıları ile güncel tüm haberler bu blogda sizlerle.

Dijital Pazarlama Ne Demektir?

Dijital pazarlama, bir marka ya da bir ürün için çevrim içi ortamlarda yürütülen tanıtım kampanyalarına ve yöntemlerine verilen isimdir.

Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Dijital pazarlama farklı yöntemlere sahiptir. Mailing, SEM, SEO ve İçerik pazarlaması gibi birçok aktif yöntem bulunmaktadır.

Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

E-ticaret sistemlerinin yükselmesi büyük bir rekabeti de beraberinde getirdi. Bu rekabete ayak uydurmak için dijital pazarlama yöntemlerine başvurmak ve verimli kampanyalar yürütmek gerekir.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap