1. Ana Sayfa
  2. E-Ticaret
  3. Dijital Reklam Modelleri Nelerdir?

Dijital Reklam Modelleri Nelerdir?

dijital-reklam-modelleri-nelerdir

Tüm dünyada dijitalleşmeye geçilmiş olması ile birlikte reklamcılık sektöründe de altın çağ yaşanmaya başlandı. Yaşanan bu yeni dönemin en önemli etkileri özellikle reklam modellerinin gelişmesi ile birlikte ortaya çıkmaya devam ediyor. Çünkü dijital reklam modelleri çok geniş çaplı seçenekler sağlarken, geleneksel metotlara göre çok daha etkili sonuçlar da ortaya çıkarıyor. 

Doğru bir planlama yapılması ve iyi bir tasarım gerçekleştirilmesi ile birlikte dijital reklam modelleri markanız için çok daha yüksek bir potansiyel ile hedef kitleye ulaşmayı sağlıyor. Özellikle günümüzde öyle çalışmalar yapılabiliyor ki dijital reklam modelleri sayesinde hedef kitleye ulaşılırken, son noktaya kadar çalışmanın bir reklam olduğu dahi anlaşılmıyor. Örneğin, bir içerik oluşturularak web sayfası kullanıcısının bu içeriği sonuna kadar okunması sağlanıyor ve son noktada bir dijital reklam gerçekleştirilerek hedef kitleye istenilen mesaj çok daha kolay bir şekilde ulaştırılıyor. 

Native Advertising olarak adlandırılan bu yapıyla birlikte aslında uzun bir süredir dijital reklam modelleri çok daha etkili bir sonuç oluşturmaya başladı. Amaç eski reklamlardaki gibi reklamı direkt tüketiciye sunmak yerine doğal reklamcılık üreterek, bir YouTube videosu içerisinde veya bir içeriğin belirli bir kısmında reklamın hiç fark edilmeden sunulması amaçlanıyor. Dijital reklam modelleri bir web sayfasında veya farklı platformlarda kullanılabiliyor. Bu açıdan da modeller geniş bir liste oluşturuyor. Bugün dijital reklam modelleri birçok farklı kanal üzerinden uygulanabiliyor.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüzde dijital reklam modelleri için ilk olarak sosyal medya örnek gösterilebilir. Gün içerisinde onlarca defa giriş çıkış gerçekleştirilen Facebook, Instagram, Twitter ve Linkedln gibi platformlar çok geniş çaplı bir kullanıcı sağlarken, dijital reklam için de doğru bir mecra oluşturmaktadır. 

Sosyal medya uygulamalarında önemli olan markanın kullanıcıya sevdirilmesi ve kabul edilmesidir. İnsanlar sosyal medyadan beğendikleri marka ve ürünleri takip etmekte ve bu sayede marka bilinirliği sağlanmaktadır. Sosyal medya reklamları konusunda dijital reklam modelleri incelendiğinde;

  • Facebook ve Instagram üzerinde görsel reklamlar, video reklamlar, slayt gösterisi reklamlar, döngü reklamlar ve hızlı deneyim reklamları gibi türler yer almaktadır.
  • Twitter üzerinde yapılan çalışmalarda ise sponsorlu gündem, sponsorlu tweet oluşturma veya sponsorlu hesap açma gibi işlemler yapılmaktadır. Ayrıca web site tıklamaları veya uygulama etkileşimleri oluşturma gibi örnekler de yer almaktadır.
  • Linkedln reklam modellerine bakıldığında ise metin reklamları, döner reklamlar ve banner reklamlar gibi tarzlar bulunmaktadır. 

Video Reklamları

Sosyal medya reklamları kadar önemli bir yapıya sahip olan bu reklamlar da genellikle YouTube üzerinde çok sık karşılaşılan reklam türleri arasındadır. Youtube videolarının ön kısmında, ortasında veya son kısmında tıpkı televizyon reklamları gibi 5 saniyelik mecburi izleme süresi ile ortaya çıkmaktadır. Dünyada en fazla yatırım gerçekleştirilen modellerden biri olmakla birlikte reklam modelleri arasında da genellikle başarılı ve gerçekçi bir yere sahiptir. 

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Shopify Nedir? Nasıl Kullanılır?

Insterstitial Reklam Modeli

Dijital reklam modelleri arasında bir sayfadan diğer bir sayfaya geçiş gerçekleştirilirken, ekranı kaplayan reklam model türüdür. Genellikle 10 saniye gibi bir süre içerisinde açılan sayfa kapanır ve yeni sayfaya yönlendirme gerçekleştirilir. Çok sık tercih edilen bir model olmamakla birlikte bilinmiş markalar bu reklam modelini yapılandırılmış bir formülle kullanmaktadır. Yapılan çalışmalarda mutlaka eğlenceli bir tasarım sağlanmaktadır. 

Pop-Up Reklam Modeli

Pop-up, dijital reklam modelleri arasında en eski ve terk edilen türlerden birisidir. Reklam modeli bir görsel veya yazı içerisinde saklanmış olabilir. Genellikle sayfanın herhangi bir yerinden aniden ortaya çıkan bu tip reklamlar internet kullanıcılarını genellik web sitelerini kullanmaktan soğutmaktadır.

E-Posta Reklam Modelleri

Popüler bir yapıya sahip olan e-posta reklam modeli de dijital reklam modelleri arasında sıklıkla yer almaktadır. Genellikle toplu bir e-posta gönderme yapılarak ürün veya hizmetler için tanıtım ya da bir blog yazısı bilgilendirmesi sağlanır. Kullanıcıyı sıkmayacak şekilde belirli aralıklar ile gerçekleştirilebilir.

Rollover Reklam Modeli

Günümüzde çok kullanılmayan bir tür olmak ile birlikte mouse ile tıklanmak istendiğinde aşağı-yukarı-sağa-sola kayarak hareketlenen reklam modelidir. Banner içerisinde daha fazla ürün yerleştirme açısından kullanılırken, benzer şekilde expandable reklam modeli de biraz daha yapılandırılmış bir hal ile büyüyüp, küçülerek ayarlanmış bir boyut oluşturan şekli ile kullanılmaktadır. 

Pageskin Reklam Modeli

Bir web sayfası üzerinde giydirme ile gerçekleştirilen reklam modeli olmak da birlikte çok nadir kullanılan bir yapıya sahiptir. Genellikle bahis veya haber sitelerinde bulunan ve göz yorucu bu reklam türü artık önemli markalar tarafından dahi kullanılmamaktadır. Tıpkı cephe giydirme gibi bir reklam türü oluşturmakla birlikte insanların yoran bir tasarıma sahiptir. 

E-Ticaret kategorisi yazıları ile güncel tüm haberler bu blogda sizlerle.

Dijital Reklam Yöntemleri Nelerdir?

Dijital pazarlama için kullanılan reklamlar; Aram motorları reklamları, e-mail reklamları, uygulama reklamları, sosyal medya reklamları gibi çeşitli varyasyonlarda incelenebilir.

Arama Motorları Reklamları Nedir?

Arama motorları reklamları; Google, yandex veya bing gibi arama motorlarında belirli arama sorguları ile eşleşecek şekilde sayfanın en üstünde yer alan reklamlardır.

Google Adwords Nedir?

Google adwords, Google tarafından üretilmiş olan sistemlerde reklam düzenlenmesi ve paylaşılmasını sağlayan bir reklam yönetim sistemidir.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap