1. Ana Sayfa
  2. Nedir
  3. E- Ticaret Nedir Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

E- Ticaret Nedir Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

0

Bilişim sektörünün gelişmesiyle birlikte ve küresel anlamada ekonominin bir parçası haline gelen web sitesi üzerinden alışveriş yapma; insanların en çok tercih ettiği bir alan haline gelmiştir. İnternet kullanımın her geçen gün yaygınlaşmasıyla birlikte, firmalar çevrimiçi sistemler aracılığıyla ürünlerini satışa sunmaktadırlar. Bu şekilde e-ticaret firması ürünlerini daha kolay bir şekilde müşterilerine ulaştırma imkânı bulmaktadırlar. Alışveriş yapacak insanlar internet üzerinden mağazalara rahatlıkla ulaşmakta, bütçelerine uygun her türlü ürünü alma fırsatı bulmaktadırlar. Web sitesi üzerinden yapılan bu alışverişe elektronik ticaret ya da e-ticaret denmektedir. Diğer bir ifadeyle şirketin departmanları arasında, iş ortakları ve/veya bireysel müşterileri ile elektronik ağlar üzerinden yaptıkları ticaret olarak da tanımlanabilir.

E-Ticaretin Olumlu ve Olumsuz Tarafları

İnternet kullanımının artmasıyla beraber, internete yönelik işlerde artmıştır. Bu faaliyetlerden birisi de e-ticaret sistemi olup; kullanımı her geçen gün artarak devam etmektedir. Akıllı telefonlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber, mobil uygulamalar sayesinde artık e-ticaret firmalarının web siteleri telefon dünyasında yer alarak, insanlar kolaylıkla alışveriş yapma imkânı bulmaktadırlar. Özellikle ürünlerini satan e-ticaret firması; e-ticaret sisteminin getirebileceği olumsuz durumlardan, e-ticaretin kalıcılık süresi gibi konularda tereddütler yaşamaktadırlar.

https://www.tsyazilim.com/e-ticaret/

 

E-Ticaretin Avantajları

E-ticaret firması, çok kısa sürede daha çok müşteriye ulaşabilme imkânı bulmaktadırlar. Sürekli açık bir mağaza olma özelliği ile müşterilere her an ulaşma imkânı sağlamaktadır. Binlerce ürün internet web sayfası üzerinde müşterilere satılmak üzere sergileme imkânı sağlar. Bu avantajların yanında şunlar da sayılabilir.

  • Ürün ve ürünlerin teknik bilgilerinin detayları gibi her ayrıntıya bakma olanağı sağlar.
  • Stok yapma sıkıntısı olmadan ürünleri e-ticaret mağazanıza ekleyebilir ve satışını gerçekleştirebilirsiniz.
  • Markanızı dünya çapında tercih edilen bir marka haline getirme imkânı sağlar.
  • Depo, kira, stok gibi gerçek mağazanın giderleri arasında bulunan masraflar online mağazacılıkta yoktur.
  • 7 gün 24 saat çalışan bir mağaza özelliği sergiler.
  • Yeni dağıtıcılara ve tedarikçilere ulaşma kolaylığı sağlar
  • İletişim maliyetleri azalır.
  • Daha az maliyetle daha etkili tanıtım yapma imkânı bulunur.
  • Pazarlama bütçeleri daha etkin kullanılır.
  • Kişiselleştirilmiş ürün sunma alanı sağlar.
  • Alışveriş süreci hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlar.
  • Ürün kıyaslama imkânları daha geniştir.

Kullanıcılara oldukları her yerden alışveriş yapabilme imkânı sunmaktadır. E-ticaret kullanıcıları ürünlerle ilgili indirimleri ve kampanyaları yakından takip etme imkânı sağlayarak, indirimli olarak ürünleri satın alabilirler. İkinci el ürünleri de kolaylıkla ve uygun fiyatlarda alma imkânı sağlar.E-ticaret firması, kullanıcılarına taksitli ödeme imkânı sağlar.

E-Ticaretin Dezavantajları

Müşteri ile e-ticaret firması arasında yüz yüze görüşme imkânı olmadığı için yüz yüze iletişim yapılamamaktadır. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, alıcılar ürünleri görmeden aldıkları için iade oranı gerçek mağazalara oranla daha yüksek olabilir. Aynı ürün üzerinden farlı e-ticaret mağazalarından kıyaslama yapabildikleri için müşteri başka bir mağazaya yönelebilmektedir. Ürün alındıktan sonra ürünün kargoya verilme süreci sıkıntılı olabilmektedir. Yüz yüze satış olanaklarının sağladığı ikna yöntemlerinin kullanılamamaktadır. E-ticaret mağazasının sürekliliği konusunda tereddütler yaşanabilmekte. Müşterilerin ürünü birebir görebilme, inceleme ve deneme imkânı bulunmamaktadır. Sadece site üzerindeki ürünün görüntülerine bakılabilmektedir. Kişisel bilgilerin başkaları tarafından kullanılabilme riski vardır. Dolandırıcılık suçları kapsamında dolandırılabilme riski bulunmaktadır. Elektronik ürün alırken satıcılara duyulan güvensizlik problemidir.

Dünyada kabul edilmiş kalite, güvenlik ve güvenilirlik standartlarının olmaması önemli dezavantajlardandır. Ulusal ve uluslararası düzenlemelerde farklılıklar bulunmaktadır. Kullanıcılar internetten sipariş ettikleri ürünlerde gerçek bir mağazada olduğu gibi hemen sahip olamazlar, bir miktar bekleme süreleri vardır. Site sahipleri için ürünlerin sayısı hakkında stok yapma zorunluluğunun yer alması. Ürünlerin ödemesi yapılırken kredi kartı veya banka kartının kullanılması durumunda bu kartlar ile ilgili bilgilerin çalınabilme riski bulunduğundan güvenlik sorunu yaşanabilmektedir.

 

E-Ticaret Sitesi Hazırlanırken Dikkat Edilecek Hususlar

Günümüzde artık klasik reel mağazalarda alışveriş yapmanın dışında internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte internet üzerinden e-ticaret mağazalarından alışveriş yapılmaktadır ve bu şekildeki alışverişler her geçen gün artmaktadır. Türkiye’de 20 binin üzerinde e-ticaret firması faaliyet yürütmektedir ve bu sayı artarak devam etmektedir. Yaklaşık 10 milyon internet müşterisi e-ticaret firmaları tarafından cazip fiyat seçenekleri ile ürünleri satmak hususunda büyük ve cazip bir pazar alanı oluşturmaktadır. Profesyonel bir E-ticaret sitesi hazırlanırken e-ticaret sitesi yapan firmalar ile iletişim kurarak yardım alabilirsiniz.

  • Yasal bir şirket olmalıdır

Bu kadar büyük, geniş hacimli bir pazarlama sektöründe satış yapacak e-ticaret firmasının yasal bir şirket kurması çok önemlidir. Çünkü e- ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişlerde müşterilerin en çok yaşadığı tereddüt kişisel bilgilerinin, kredi kartı veya banka bilgilerinin başkaları tarafından ele geçirilmesi ve başka amaçlar için kullanma riskinin bulunmasıdır. Nitekim bilişim suçları içerisinde en yaygın suçlardan biri internet üzerinden yapılan alışverişlerde dolandırıcılık suçunun artmasıdır. E-ticaret sitesi kurulurken yasal bir zemin üzerinden şirketin kurulması hem güvenlik hem de alışveriş yapanların endişe ettikleri sorunları ortadan kaldıracaktır.

 

  • Tasarımıyla dikkat çeken bir site olmalıdır

Araştırmalar gösteriyor ki web sitesini ziyaret eden kullanıcıların siteyi ziyaret ettiklerin andan itibaren ilk birkaç saniyenin çok önemli olduğunu ortaya koymuşlardır. Çünkü sitenin cazip ve şık tasarlanması durumunda müşteriler site daha fazla zaman geçirmekte ve birbirinden farklı ürünleri inceleme fırsatı sunmaktadır. Müşterinin bir online alışveriş mağazasında alışverişe karar vermesi için ilk 3-4 saniye büyük önem taşıyor. Sitenin tasarımının ilgi çekici olması ve isminin akılda kalıcılığı, yapılacak alışverişlerde müşterinin tercih sırasında üstlerde yer almaya imkân tanır.

 

  • Ürün ve hizmet çeşitliliğine sahip olmalıdır

Tasarımı ve adıyla ilk izlenimde başarılı olan bir e-ticaret firması, ürün çeşitliliği, hizmet kalitesi ve metin diliyle müşteriyi kendine bağlayarak satışlarının sayısını arttıracaktır. Müşteri aradığı ürünlerin neredeyse tamamen bulabileceğine kanaat getirirse ve sitede yer alan ürünler hakkında açıklayıcı ve detaylı bilgiler mevcutsa; bu durum müşterinin alışveriş yapma olasılığını yükseltecek hem de e-ticaret firmasının tanınırlığını artıracaktır.

 

  • Ödeme seçeneklerinin fazla olması avantaj sağlar

Müşteriler e-ticaret sitesi üzerinde ürünü almaya karar verdikten sonra ödeme yaparken kredi kartı, banka kartı veya kapıda ödeme imkânı bulunması da alışverişin devamı için çok önemli bir detaydır. Özellikle kredi kartı veya banka kartı ile ödeme yapılacaksa; bu ödeme şeklinin güvenilir olması ayrıca firma tarafından taksitli olarak ödeme imkânının sağlanması, bu site üzerinden yapılacak alışverişlerin hem sayısını arttıracaktır hem de başkaları tarafından tercih edilme düzeyini arttıracaktır. E-ticaret sitesi yapan firmalar aracılığıyla istenen bu bütün özelliklerin yer aldığı e-ticaret sitesi tasarlatabilirsiniz.

Diğer makalelerimi okumak için lütfen buraya tıklayınız.

KAYNAK : Google

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap