1. Ana Sayfa
  2. SEO Blog
  3. Facebook Gizli Pazarlama Araçları

Facebook Gizli Pazarlama Araçları

Likes on profile

Facebook Gizli Pazarlama Araçları

Facebook reklam algoritmasını tamamen değiştiriyoruz.

Facebook’ta artık büyük bir kitleye ulaşmak size hiç hayal gibi görünmesin. Gayet kolay ve birçok platforma göre de daha kıymetli.

Bir zamanlar, Facebook reklamlarına ayda yüz binlerce dolar harcıyordum.

Elbette, büyük başarılar elde ediyordum. Ama aynı zamanda bir ton para harcıyordum .

Örnek vermek gerekirse, bir zamanlar Facebook fan sayfası beğenilerine 40.000 tl harcadım.

Bunun için hala kötü hissediyorum…

Facebook’a verdiğim bir reklamı 80 kat daha etkili hale getirebilecek uygulamalar, uzantılar, taktikler ve botların içindeki gizli araçlardan hiçbir fikrim yoktu.

Facebook pazarlama bir buzdağı gibidir. Çoğu insan yalnızca üst kısmını görür.

Gerçek güç altında. Gizli.

Ve bu yüzden sizlere bu listeyi oluşturdum.

Bu gizli Facebook pazarlama araçlarının tam olarak ne olduğunu ve benim yaptığım gibi katılımınızı %154 oranında nasıl artırabileceğinizi sizlere anlatmak istiyorum.

Şimdi başlamadan önce, ilk birkaç gizli araçtaki tüm taktiklere erişebilmek için Mobil Uygulamaya ihtiyacınız var (ücretsiz). Buna ek olarak, ortaya çıkaracağım gizli araçlardan bazıları Facebook’ta…😉

Gizli Araç # 1: Facebook Messenger Pazarlama

Büyük çaplı bir konu ile başlıyoruz…

 

Bazı nedenlerden dolayı, bugün dijital pazarlamada rahat erişim fırsatı olsa bile, pek çok pazarlamacı Messenger Pazarlamadan yararlanmıyor.

Bu sizin için ne anlama geliyor? Bu, ekmeği sizin yiyeceğiniz ve ilk avantajı kazanabileceğiniz anlamına gelir.

Facebook Messenger’da müşterilere mesaj göndermek çok kıymetlidir…

Bu kanalı e-posta göndererek ürün pazarlamak gibi düşünebilirsiniz.

İşte bazı veriler;

  • Facebook Messenger insanların çevrimiçi olma oranı %50-80’dir .
  • Facebook Messenger mesajlarda bulunan linklere tıklama oranı %20’dir
  • Facebook Messenger pazarlama maliyeti %30-50 arası daha uygundur.

 

Gizli araç #2: Yorum bekçisi (Messenger ile özel cevap)

Facebook Messenger Facebook mesajınıza yorum yaparken kişi listenize yeni kişiler eklemenizi sağlayan bir pazarlama özelliğidir.

Bizim için sihirli bir iksir gibi.

Şu şekilde çalışır;

  1. Her zamanki gibi Facebook’ta bir şeyler yayınlıyorsun.
  2. İnsanlar yayınladığın gönderiye yorum atıyor.
  3. Gönderide yorum yapan herkes, Messenger’da otomatik özel yanıtınız gidiyor.
  4. Bu yanıtı okuduklarında, Facebook Messenger kişi listenize eklenir.

 

Birisi yazı hakkında yorum yapar ve hemen bir haberci mesajı alırlar.

Bunu hayal et. Facebook sayfanızda yüksek etkileşim potansiyeli olan bir şey yayınlıyorsunuz… bir meme, bir sınav, bir yarışma, bir soru, her neyse . Rafa kaldırdığınız tüm yorumlar artık sadece yorumlar değil, sizin için etkileşim demek!

Bunu çıkarmak için MobileMonkey kullanmanız gerekecek, ancak gerçekten çok kolay.

  1. MobileMonkey uygulamasını kullanarak “FB comment guard” düğmesine tıklamanız yeterlidir.
  2. Bir otomatik cevaplayıcı iletisi oluşturun.
  3. Onları Messenger sohbet açılış sayfanıza yönlendirin.
  4. Yorum bekçisini seçtiğiniz Facebook gönderisine ekleyin.

Facebook reklam

 

Gizli aracı # 3: Otomatik sohbet mesajı

İnsanları bir açılış sayfasına göndermek yerine, bunları bir Facebook Messenger bot dizisine gönderirsiniz.

Örneğin, chatbot’unuzun kullanıcılara soru sormasını ve ilgilendikleri teklifleri göndermesini sağlayabilirsiniz.

Binlerce mesaj sorgusuna el ile cevap vermek zor olabilir. Bunun yerine, Messenger Reklamlarınızdan türetilen bu sohbet oturumlarını doğrudan bir mobilemonkey chatbot’a yönlendirebilirsiniz; bu, uygun soruları sorabilir ve kullanıcıları ölçeklendirebilir.

 

Bu reklam birimini kullanma hakkında adım adım talimatlar için bu makaleye göz atın.

 

Gizli Araç #4: Messenger Tarama Kodları

QR kodlarını hatırlıyor musun? Beklenildiği etkiyi yaratmadılar. Ancak bu fikir Facebook Messenger kodları ile birleşerek yeniden evrimleşiyor.

Facebook Messenger’da bulunan herkesin benzersiz bir kodu vardır.

  • Messenger’da, sağ üstteki profil resminize dokunun.
  • Ardından profil resminize tekrar dokunun
  • Görünen görüntü, Messenger kodunuz.

Bu ekranı kullanarak bir kod da tarayabilirsiniz.

Facebook sayfanızın benzersiz tarama kodu Messenger kişi listenize kişi eklemek için mükemmel bir yoldur.

 

Gizli aracı # 5: e-posta ile Facebook grubuna insanları davet et

İki platformu birleştiren hackleri seviyorum. Pazarlama kanallarından birini diğeriyle birleştirerek daha da güçlenebiliriz.

Onlara bir e-posta göndererek Facebook grubuna katılmak için insanları davet edebilirsiniz. Açıkçası, bunu yapmak için bir e-posta listesine ihtiyacınız olacak.

İşte nasıl.

Facebook grup sayfanızdan sol taraftaki “üyeler” e tıklayın.

Bir sonraki sayfadan davetlilere e-posta adresleri ve kişisel notlar ekleyebilirsiniz.

Şu anda, bunu nasıl yapacağını sorarsan, benimde bildiğim tek yol el ile uğraşmak. Büyük bir e-posta listeniz varsa, biraz zaman alabilir. :/

 

Gizli Araç # 6: Rakip Reklam Casusluğu

Etik casusluğun büyük bir hayranıyım .

Sadece bir URL’yi RankSignals gibi bir siteye yapıştırın.

Boom, artık anında istihbaratın var.

Ve bazıları gerçekten senin için yararlı.

 

Rakibinizin hedefleme bilgilerini ve reklam harcamalarını elde edemezsiniz, ancak rekabetin nerede, ne sıklıkta ve ne reklam verdiğini öğrenebilirsiniz.

Diyelim ki rekabet ettiğin kişi benim ve sen beni gözetlemek istiyorsun. Önce Facebook sayfama gir ve sağ taraftaki “i” düğmesine dokun.

Bu sayfada, sayfanın adları değiştirip değiştirmediğini, oluşturulduğunda ve sayfa yöneticilerinin nerede bulunduğunu öğrenebilirsiniz.

“Aktif reklamlar ” yazısının üzerine dokunun.”

Sayfa reklam yayınlıyorsa, bunları burada görebilirsiniz.

Gizli Aracı # 7: Sayfa Rekabet Ölçer

Rekabet ettiğim firmanın kim olduğu ve neyin peşinde oldukları konusunda sağlam bir veriye sahip olmak istiyorum.

Neyse ki, Facebook’un algoritması benim için bunu sunuyor.

Bu özelliği kullanmak için Facebook sayfanıza gidin Insights kısmına girin. Insights’tan, izlenecek ” sayfaları görene kadar aşağı kaydırın.”

 

Varsayılan olarak, Facebook size beş potansiyel rakip gösterir, ancak “daha fazla Önerilen sayfaya bakın.”

İzlenen sayfalarınıza bir rakip eklediğinizde, etkinliklerine, büyüme oranlarına, toplam beğenilere ve yayınlarının sıklığına ayak uydurabileceksiniz.

Bu bilgiler neyi değiştirmeniz gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır

Gizli araç # 8: takipçileri kazandığınız yeri bulun

 

Bu bilgiyi elde etmenin yararlı bir yolu yine Page Insights. “Takipçiler “e dokunun ve” sayfanızın nerede olduğunu görene kadar aşağı kaydırın.”

 

Facebook dört konuma takipçi miktarlarını gösterir.

  1. Sayfanızda
  2. Aramalarda
  3. Genel Masaüstü
  4. Gönderilerinizde

Eğer bunlardan birisi büyük takip oranları gösteriyorsa, ne yaptıysanız tersine çevirmeye çalışın, sonra tekrar yapın.

Gizli araç # 9: Sayfa Öngörülerinde kitle sinyallerini tanımlayın

Pazarlama çabalarımdan yararlanmak için metrikleri kullanmanın bir yolu, özellikle demografik bilgileri, Facebook sayfası anlayışlarını görüntülemektir.

Bu bilgileri görüntülerken, izleyicilerimin belirli bir demografiyi desteklediğine dair güçlü pozitif göstergeler bulmalısınız.

Örneğin, bu sayfa 25-44 yaş arası erkekler ve kadınlar için ilgi çekicidir.

 

Eğer 21 yaşındaysan, sayfamla ilgilenmen için sadece küçük bir şans var. Buna karşılık, 30 yaşında bir erkek iseniz, bu sayfaya ilgi duyacağınız çok daha güçlü bir olasılık var.

Bu bilgiler bana nasıl, nerede ve kime pazarlama ve reklam yapmak için çaba harcamam gerektiğine yardımcı olur.

 

Hangi yolu izleyeceğiniz konusunda netlik kazandığınızda, Facebook reklamlarınızla gerçek ilerleme kaydetmede çok daha verim alacaksınız.

 

Sonuç

Facebook’a profilleri ziyaret etmekten çok daha fazlası var.

Facebook pazarlamasının önümüzdeki 2-4 yıl içinde düşmeyeceğine dair güçlü bir his var. Katlanarak daha güçlü olacak.

Yukarıdaki gizli pazarlama araçlarının çoğunun Facebook Messenger‘a odaklanmasının bir nedeni var.

Facebook Messenger pazarlaması oyunu temelden değiştirdi.

Diğer yazılarımızı okumak için lütfen buraya tıklayınız.

 

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap