1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Gerilla Pazarlama (Guerilla Marketing) Nedir?

Gerilla Pazarlama (Guerilla Marketing) Nedir?

Guerilla-marketing

Gerilla Pazarlama (Guerilla Marketing) Nedir?

Gerilla Pazarlama, maksimum sonuç veren düşük maliyetli alışılmamış pazarlama taktiklerine odaklanan bir reklam stratejisidir.

Orijinal terim Jay Conrad Levinson tarafından 1984 yılında ‘Guerrilla Advertising ‘ adlı kitabında icat edildi . Gerilla pazarlama terimi, düzensiz bir savaş biçimi olan ve silahlı siviller tarafından kullanılan küçük taktik stratejilerle ilgili gerilla savaşından esinlenmiştir.

Bu taktiklerin çoğu Pusu, sabotaj, baskınlar ve sürpriz unsurları içerir. Çok gerilla savaşı gibi, gerilla pazarlama pazarlama sektöründe taktik aynı tür kullanır.

Bu alternatif reklam tarzı, alışılmamış pazarlama stratejisi, yüksek enerji ve hayal gücüne dayanır.

Gerilla pazarlaması, tüketiciyi şaşırtmakla, silinmez bir izlenim bırakmakla ve bol miktarda sosyal vızıltı yaratmakla ilgilidir.

Gerilla pazarlama reklam ve pazarlama daha geleneksel formları ile karşılaştırıldığında tüketiciler ile çok daha değerli bir izlenim yapmak için söylenir.

Bunun nedeni, çoğu gerilla pazarlama kampanyasının tüketiciyi daha kişisel ve unutulmaz bir seviyede vurmayı hedeflemesidir.

Gerilla Pazarlama

Gerilla pazarlama genellikle banka bozmadan büyük bir kitleye ulaşmak için gereken küçük işletmeler için idealdir.

Aynı zamanda devam eden kitle iletişim kampanyaları iltifat taban kampanyalarında büyük şirketler tarafından kullanılır.

Bireyler de bir iş ya da daha fazla iş bulmak için bir yol olarak bu pazarlama tarzı benimsemiştir.

Gerilla Pazarlama tarihi

Reklam erken Mısırlılar satış mesajları ve duvar posterleri yapmak için papirüs kullanılan 4000 M. ö. tarihli olabilir.

Geleneksel reklam ve pazarlamayı yavaş yavaş yüzyıllar boyunca geliştirdik, ancak 1900’lerin başlarına kadar hiç patlamadık.

Bu reklamların ana hedefi eğlendirmek ve onları meşgul ziyade ürün veya Hizmet üzerinde tüketici eğitmek için olduğunu şu anda oldu.

1960 yılında, kampanyalar radyo ve baskı gibi farklı kitle iletişim kanallarında ağır reklam harcamalarına odaklanmaktadır.

1980’lerin sonlarına ve 1990’ların başlarına kadar kablolu televizyonun reklam mesajlarını görmeye başlaması değildi.

Bu süre zarfında en unutulmaz öncü, MTV idi ve tüketiciyi öne çıkan bir şovun yan ürünü olmaktan ziyade reklam mesajını ayarlamaya odaklandı.

Ajanslar tüketiciler üzerinde bir izlenim yapmak için mücadele ve tüketiciler için pazarlanan yorgun. Bir değişiklik için zaman vardı.

1984 yılında, pazarlamacı Jay Conrad Levinson adlı kitabında resmi terim tanıttı, ” gerilla Pazarlama.”

Levinson, J. Walter Thompson’da Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Leo Burnett Reklamcılık’ta yaratıcı yönetmen ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak bir arka plandan geliyor.

Levinson’un kitabında, geleneksel reklam biçimlerine yaklaşmanın ve mücadele etmenin benzersiz yollarını önermektedir. Gerilla pazarlamasının amacı, küçük bir bütçeyle reklam vermek için alışılmamış taktikler kullanmaktı.

Bu süre zarfında radyo, televizyon ve baskı yükselişe geçti, ancak tüketiciler yorgun büyüyordu. Levinson, kampanyaların şok edici, eşsiz, çirkin ve zeki olması gerektiğini öne sürüyor. Buzz yaratması gerekiyor.

Küçük işletmeler düşünme yollarını değiştirmeye başladı ve yepyeni bir şekilde pazarlama yaklaştı. Gerilla pazarlaması kavramı organik olarak gelişmeye ve büyümeye devam ediyor.

Jay Conrad Levinson hakkında daha fazla bilgiyi Guerrilla Marketing resmi sitesinde bulabilirsiniz .

Büyük İşletmeler Gerilla Pazarlamasını Ne Kadar Kullanıyor

 

Gerilla pazarlaması başlangıçta küçük bir bütçeye sahip küçük işletmelere yönelik bir kavramdı, ancak bu, büyük işletmelerin aynı ideolojiyi benimsemesini engellemedi.

Daha büyük şirketler, reklam kampanyalarını iltifat etmek için alışılmamış pazarlama kullanıyor. Bazı pazarlamacılar büyük işletmeler gerilla pazarlama taktikleri kullanmak, gerçek gerilla olmadığını savunuyorlar.

Daha büyük şirketlerin çok daha büyük bütçeleri vardır ve markaları genellikle zaten iyi kurulmuştur.

Büyük bir işletmenin gerilla pazarlama taktikleri yapması da çok daha riskli olabilir. Bazı durumlarda, onların gerilla stunts flop ve sonuçta bir PR kabus haline gelebilir. Çoğu insan sadece başka bir başarısız dublör olarak kapalı yazacak gibi küçük işletmeler kadar risk çalıştırmayın.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Wordpress İçin En İşe Yarar 5 Eklenti

Böyle bir örnek, 31 Ocak 2007’de Turner Broadcasting’in neden olduğu ünlü 2007 Boston bomba Korkutması olacaktır. Aqua Teen Hunger Force adlı bir Cartoon Network şovuna sahip yeni bir filmi tanıtmak için gerilla pazarlama kampanyası olarak başlayan şey , şehir çapında bir bomba korkusuna dönüştü.

Gerilla pazarlama ajansı yardımı ile Turner Yayın, girişim, Inc., karikatür gösterisinde ‘Mooninite’ karakterini andıran pille çalışan LED pankartlar yerleştirildi. LED afişler Boston, Massachusetts ve çevresindeki şehirler boyunca yerleştirildi.

Pankartlar rastgele yerlere yerleştirildi ve gün boyunca sönük kaldı. Geceleri afişler onun orta parmağını koyarak ‘Mooninite’ karakterini göstermek için yaktı. Cihazlar patlayıcı cihazların bazı özelliklerine benziyordu ve yakında korkutmaya neden oldu.

Kampanya, Turner Broadcasting and Interference, Inc. ‘ e mal oldu. Olay için 2 milyon dolar. Kampanyanın kendisi hem iyi hem de kötü bir çok eleştiri aldı.

“Hiç kimse, Lite-Brite çizgi film karakterinin bir bomba korkutması yaratacağını düşünemezdi. Bu duyguyu çıkardıktan sonra, gerçekten yenilikçi bir kampanya oldu. İnsanlar bunu hatırlayacak. 

Pazarlamanın Önemi

Birlikte çalıştığımız markaların çoğu, bir gizem unsuru olan gerilla pazarlama kampanyaları için bize soruyor, ancak bunun ne anlama geldiğini gerçekten anlamıyorlar. Ewen, bu deneyimi endüstrinin ne anlama geldiğine dair danışmanlık yaparak öğrenmesi için bir şeye dönüştürebilir. 

Orada bu konuda endüstri gruplarına konuşuyor olmalı.”- Donna Sokolsky, San Francisco Spark PR kurucularından

Görünüşe göre birçok şirket geçmiş başarılardan ve başarısızlıklardan öğrendi. Harika bir iş yapıyor bir büyük marka Coca-Cola olduğunu .

Ocak 2010’da Coca-Cola şirketi, interaktif pazarlama ajansı, Tanım 6 yardımıyla “ mutluluk makinesi ” videosunu yarattı .

Videoda, sadece soğuk bir içecekten çok daha fazlasını dağıtan bir Coca-Cola Otomatı vardı. Film, Queens, New York’taki St. John’s Üniversitesi’nde, stratejik olarak yerleştirilmiş 5 gizli kamera kullanarak alışveriş yapıyordu. Öğrencilerin tepkileri tamamen yazılmadı.

Video viral gitti ve şimdi YouTube’da 4.5 milyondan fazla görüntüleme var . Mayıs 2010’da prestijli bir CLİO Gold Interactive Ödülü kazandı. Film Brezilya, Meksika, Japonya ve Rusya’da en yüksek penetrasyona sahipti.

Bu videoda inanılmaz ROI gördükten sonra, Coca-Cola aynı konsepti kullanarak diğer birkaç video yayınlayarak ‘mutluluk’ temasına devam etmeye karar verdi.

 

14 Ekim 2012’de Red Bull ve Avusturyalı aşırı atlet Felix Baumgartner, en yüksek skydiving atlaması için bir dünya rekoru kırdı. Red Bull Stratos, baumgartner’ı stratosferin içine 128.100 feet üzerinde ölüme meydan okuyan bir atlayışa göndermek için bir kampanya oldu.

Baumgartner, helyum dolu bir balondan çıktıktan sonra 833.9 mph (1,342.8 km/s) tahmini hıza ulaşan ses hızını kırdı. Dünya’ya geri tüm yolculuk sürdü 9:09 ile dakika 4:22 freefall o zaman.

Daha da önemlisi, Red Bull bu büyük dublör için çok dikkat çekti. Bu gün, YouTube’da 8 milyondan fazla onaylanmış eşzamanlı görüşe ulaştıklarında sosyal medya kayıtlarını da kırdılar . Ekip bunu sosyal medya ekibinde birkaç büyük çabayla gerçekleştirdi.

Red Bull Stratos Web sitesini ziyaret ederek, kullanıcılar jump LİVE ayarlayabilir, twitter akışı aracılığıyla meşgul kalabilir ve Facebook’taki diğerleriyle bağlantı kurabilir.

Küçük İşletmeler Gerilla Pazarlamasını Nasıl Kullanıyor

Gerilla pazarlama küçük işletme için doğru çözüm olabilir. Niçin? İyi idam edildiğinde, genellikle düşük maliyetli olacak, ancak yüksek hedefli bir kitleye ulaşacaktır. Aynı zamanda fark almak için harika bir yol olabilir, rekabet ayırt ve eğlenceli ve farklı olduğu için bir itibar kazanmak.

Girişimci Dergisi ile bir röportajda, birkaç gerilla pazarlama ajansı uzmanları iyi gerilla pazarlama olduğunu açıkladı…

  • “…yetkisiz ve yıkıcı ” ve ” yapışkan.”– Sokak saldırı Brett Zaccardi
  • “…şehir, etkinlik veya kuruluş tarafından izin verilen yüzde 100 olmayan marka aktivasyonu.”– Adam Salacuse , alt TERRAİN kurucusu ve Başkanı
  • “…bir zihin halidir. Haber değeri değilse sadece gerilla değildir.”– Drew Neisser, renegade Pazarlama CEO’su

SEO hakkındaki makalelerimi okumak için lütfen buraya tıklayınız.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap