1. Ana Sayfa
  2. Adwords
  3. Google Ads Nasıl Reklam Verilir?

Google Ads Nasıl Reklam Verilir?

increase-your-profit-in-google-ads_750x350

Google ads, günümüzde işletmesini dijitale taşıyanların ve taşımak isteyenlerin  markasının bilinirliğini arttırabilmek için kullabileceği en önemli  araçlardan biridir. Doğru stratejilerle ve analizlerle markanızı büyütebilirsiniz. Eğer sizde işletmenizin bilinirliğini arttırmak istiyorsanız doğru yerdesiniz! İsterseniz gelin sıfır’dan hesap kurulup nasıl reklam verilir, birlikte incelemeye başlayalım.

Google Ads Hesap Kurulumu

Eğer hali hazırda bir hesabınız yoksa çok kolay bir şekilde kurabilirsiniz. Google ads hesabı kurmanız için bir mail hesabına sahip olmanız yeterli. Hemen başlayın butonuna bastıktan sonra mail adresinizi girip kayıt olabilirsiniz.(Mailimizi giriş yapıp kayıt olduktan sonra Google ads karşımıza kampanya oluşturmak için seçenekler çıkartacak ama biz kampanya oluşturmadan hesap kurulumunu yaparak, ads paneli üzerinden kampanya oluşturmayı göreceğiz.)

Google ads

Kampanya

Hesabınızı kurduktan sonra ilk kampanyanızı oluşturmanız gerekiyor. Kampanya tüm reklam gruplarınızın toplandığı yere denir. Kampanyanızı oluştururken hedeflerinizi göz önüne almanız gerekiyor. İşletmeniz için veya web siteniz için hangi kampanya türünün bütçeniz doğrultusunda daha uyumlu olacağını düşünmelisiniz.

Google ads

Yeni kampanya oluştururken hedeflemenizi ve ardından kampanyanızı seçmeniz gerekiyor. Bütçe, Demografi ( Hedeflediğiniz kişilerin yaşı,cinsiyeti vb özellikleri ),  yer hedeflemenizi  yani reklamlarınızın gösterilmesini istediğini bölgeleri, hedef kitlelerinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

Reklam Grubu

Reklam grubu kampanyanızın içindeki reklam kümeslerinin birleşimidir. Her reklam grubu en az 1 adet reklamdan oluşur. Örneğin bir ev/mutfak eşyaları satan e-ticaret siteniz olduğunu düşünelim, siz mutfak aletleri  ve diğer ev aletleri için reklam yaptırmak istiyorsunuz. İki ürün grubu için  ayrı reklam grupları  oluşturmanız gerekiyor çünkü Google’nin botlarının reklamlarınızı doğru eşleşmeler yapabilmesi ve müşterilerinize göstermesi için  kümelere bölmelisiniz. Böylelikle her ürün grubundan çok daha detaylı analiz yapabileceğiniz veriler alabilirsiniz!

Anahtar Kelime

Sattığınız ürün ya da hizmet için insanların aradığında sizin işletmenizin çıkmasını sağlayacak kelimedir.  Google Ads reklamı verecekseniz sektörünüzle ilgili anahtar kelime analizi yapmanız gerekiyor. Seçtiğiniz kelimeler verdiğiniz hizmet ve ürünle ilgili en alakalı kelimeler olmalıdır. Mutlaka anahtar kelime seçerken “acaba ben olsam bunu “…….” hizmetini/ ürününü aramak için kullanırmıyım. ” şeklinde düşünün. Kimsenin aramayacağı ya da arama hacmi çok düşük olan kelimeleri seçmek kampanyanızın verimini çok düşürebilir ve gereksiz maliyetler oluşturup alakasız tıklamalar çekebilirsiniz. Daha kolay anahtar kelime seçmek için Google Ads panelinde araçlar sekmesine geldiğiniz zaman anahtar kelime planlayıcısı üzerinden kelimelerin ortalama tıklama başı maliyetlerini (TBM) ve arama hacimlerini görebilirsiniz.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Instagram Reklamcılığı Nedir ?

 

Google ads

Metin Reklam

Seçtiğiniz anahtar kelimeler arandığında Google arama sonuçları sayfasında gösterilir. Reklam grubuna oluşturacağınız metin reklamlarda hangi anahtar kelimeye hangi reklamın gösterileceğini seçebilirsiniz. Metin reklamı ne kadar etkileyici oluşturursanız karşı tarafı o kadar rahat çekersiniz. İyi metin reklamı oluşturmanın en iyi yöntemi olabildiğince klişeleşmiş tabirlerden uzak durmak ve yaratıcı olmaktır. Reklam metinlerinizi kişiselleştirmelisiniz.  (Sitenize gelen dönüşleri arttırmak için müşterilerinizin sorunlarını çözmeye yönelik sözler bulun. Karşı tarafı iyi hizmet alacağına ikna edin. Aynı anahtar kelimede sektörünüzde rakipleriniz olabilir. Önlerine geçmek için rakiplerinizi analiz etmeli ve onlardan daha iyi metinler oluşturmalısınız.

Tıklama Başı Maliyet

Reklamınız için yapılan her tıklamaya vermiş olduğunuz maksimum ücrettir. Reklamınızın gösterilmesi ve açık arttırmaya dahil olabilmesi, üst sıralarda yer alabilmek için belli bir tıklama başı maliyeti gözden çıkarmanız gerekir. ( Çok düşük bir teklif verirseniz Google sizi sıralamaya dahil etmeyebilir.) Anahtar kelime planlayıcısından yapacağınız araştırmalarda kafanızda alt ve üst sınır olarak ortalama bir TBM fikri oluşturabilirsiniz. Tıklama başına maliyetiniz, maksimum teklifiniz, kalite puanınız ve  aynı anahtar kelime için teklif veren diğer rakiplerinizin reklam sıralaması gibi çeşitli faktörlere göre belirlenir.

Bu işlemleride tamamladıktan sonra formaliteden oluşan gereksiz birkaç adımı daha atlayarak ilk reklamınızı yayına alabilirsiniz. Bu makalemizde Google Ads için genel bir bakış attık. Bir sonraki Google Ads yazımızda her adımı çok detaylı şekilde inceleyerek sizlere kritik püf noktalardan bahsedeceğim. Belki de talepleriniz doğrultusunda sektör sektör reklam çalışmaları bile yapabiliriz.

Diğer makalelerimi okumak için lütfen buraya tıklayınız.

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap