1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Google My Business Hesabı Oluşturmak

Google My Business Hesabı Oluşturmak

1200x600

Google my Business profilinizi kurmak yerel SEO’nun önemli bir parçasıdır.

Gmb performansını izlemek ve geliştirmek için birçok yol olsa da, başlamak için profilinizi kurmanız gerekir.

Google my Business, yerel SEO’nun temel bir öğesidir, bu nedenle bu noktada listeleme verilerinizin doğru ve güncel tutulması ne kadar önemli olduğunu vurgulamak kıymetlidir.

Şirketinizi Google’a nasıl eklersiniz?

1. Yeni bir Google Hesabı ayarlama

Veya varsa Google my Business girişinize erişin.

2. Adresine girin —> google.com/business

Ve ‘şimdi Yönet ‘ i tıklayın.

3. İşletme adınızı girin

Bölgenizdeki başka bir işletmeyle aynı ada sahipseniz, otomatik tamamlama işlevinin bu işletmeleri sizin için önerdiğini görürsünüz. Bu, işletme listenizin zaten var olup olmadığını (yanlışlıkla çoğaltılmasını önlemek için) görmenizi ve yeni bir konum açtıysanız mevcut bir işletmeye yeni bir GMB profili eklemenizi sağlamaktır.

Google my Business işletme adı giriş formu örneği

4. İşletme konumunun adresini girin

Google iş Adres inputim giriş formu örneği ;

Müşterilerinize mal ve hizmet sunan bir hizmet alanı İşletmesiyseniz, bu formun altındaki kutuyu işaretlemeniz gerekir. SABs burada iki seçenek var:

Müşterilerinizin sizi iş adresinden bulmasını istiyorsanız, adresinizi buraya girin, kutuyu işaretleyin ve ‘ileri’ ye tıklayın. Müşterilerin sizi ziyaret edebileceği herhangi bir tesisiniz yoksa, adres alanını boş bırakın, kutuyu işaretleyin ve ardından aşağıda görünen ‘adresimi Gizle (mağaza değil’’ kutusunu işaretleyin.
Mal ve hizmetleri doğrudan müşterilerine sunan tüm işletmeler, bir sonraki adımda bir hizmet alanı belirleme seçeneğine sahip olacaktır.

Google’da bir hizmet alanı belirtmek için Form İşletmem örneği

5. Hizmet alanlarını belirtin (yalnızca hizmet alanı İşletmeleri).

İşletme kategorinizi seçebilmeniz için, hizmet verdiğiniz alanları belirtmeniz gerekir; böylece Google, fiziksel bir adres olmadan bile bu alanlardaki aramalar için işletmenizi doğru bir şekilde yüzeylendirebilir. İşletmenizin hizmet verdiği bir veya daha fazla bölge, şehir veya posta kodu girin.

Google my Business hizmet alanı seçim örneği

6. İşletme Kategorinizi Seçin

Bu, yalnızca Google’da görünen arama terimlerinin türlerini güçlü bir şekilde etkilemekle kalmayacak, aynı zamanda Google İşletmem profilinizde de görünecek çok önemli bir alandır. Ayrıca, Google işletme girişinizi güncellemeye geldiğinizde test etmeye değer bir şey.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  PDF Gönderme Siteleri Listesi

Google my Business kategori seçim örneği

Bunu daha sonra ayarlayabiliyorken (bu daha sonra yeniden doğrulama gerektirecektir-daha sonra), rakipleri araştırmanızı ve işletmeniz için en doğru kategoriyi bulmak için tam bir listeye bakmanızı öneririz.

N. b. bazı Google my Business özellikleri kategoriye özgüdür. Örneğin, Otel listeleri sınıf derecelendirmelerini gösterir ve sunulan tüm olanakları listeler . Yiyecek ve içecek işletmeleri, çevrimiçi siparişler, rezervasyonlar ve onların Menüsü için listelerine URL’ler ekleyebilir ve hatta menü öğelerini doğrudan gmb’ye ekleyebilir . Hizmetler ve sağlık ve güzellik işletmeleri, listelerine bir rezervasyon düğmesi ekleyebilir.

Bunlar, Google’ın GMB için geliştirdiği özelliklerin sadece birkaç örneğidir, bu nedenle Google My Business’a yeni eklemeler konusunda güncel kalmaya değer.

7.  Telefon Numarası Ve Web Sitesi URL Ekleyin.

Zorunlu değil ama çağrı izleme gibi gmb işlevleri Yararlanmak istiyorsanız şiddetle tavsiye edilir. Google işletme listenizi güncellerken bunu değiştirmeniz gerekiyorsa, bu değişiklikleri diğer tüm işletme listelerinde de yaptığınızdan emin olun.

Google İşletm contactem iletişim bilgilerini Ekleme örneği

Zaten bir web siteniz yoksa, Google size sağladığınız bilgilere dayanarak yeni bir ‘Google Web sitesi’ oluşturma seçeneği bile sunar. Ancak, daha önce de gösterdiğimiz gibi, yerel işletmelerin kendi benzersiz web sitelerine ihtiyaç duymasının birçok nedeni vardır .

8. Google İşletmem doğrulamanızı tamamlayın.

Google my Business doğrulama örneği

Google2a açıkçası  nerede işinizin olduğunu kanıtlamak gerekiyor, ve tamamen yeni GMB profilleri için, üç seçeneğiniz vardır:

Kartpostal doğrulama. Bu, en çok kullanılan doğrulama sürecidir ve tüm işletmeler tarafından kullanılabilir. Bu işlemle, daha önce girdiğiniz adrese bir doğrulama kartı gönderilecektir (beş gün içinde size ulaşmalıdır). Bir kez alınan, iş doğrulamak için gmb hesabınıza kodu girebilirsiniz. Kodunuz görünmüyorsa, gmb’deki ekranın üst kısmındaki ‘başka bir kod İste’ başlığını tıklayabilirsiniz.
Telefon doğrulama. Bazı işletmelerin telefon üzerinden kendi listesini doğrulamak için seçeneği vardır. Doğrulama işleminin başında ‘telefonla Doğrula’ seçeneğini görürseniz uygun olduğunuzu bileceksiniz. Bu işlemi kullanarak, bir doğrulama koduyla otomatik bir mesaj alırsınız, daha sonra GMB’ye girmeniz gerekir.
E-posta doğrulama. Telefon doğrulama gibi, bu sadece bazı işletmeler için kullanılabilir ve ‘e-posta ile Doğrula’ seçeneğini görürseniz bunun için hak kazanacağınızı bileceksiniz. Bu basit işlem, gmb listesiyle ilişkili Google hesabının gelen kutusunda bir doğrulama kodu aldığınızı ve doğrulama aşamasında girdiğinizi görür. Bu seçeneğe devam etmeden önce bu gelen kutusuna eriştiğinizden emin olun.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap