1. Ana Sayfa
  2. Adwords
  3. Google Remarketing Nedir?

Google Remarketing Nedir?

google-remarketing-nedir-nasil-yapilir

Günümüzde hem büyük markalar hem de küçük markalar tarafından dijital reklamcılık çok fazla kullanılan bir pazarlama yöntemi olarak görülmektedir. Dijital dünya içerisinde de farklı yöntemler ve sistemler ile reklam kampanyaları hazırlanırken, satış rakamlarının arttırılması ve ziyaretçi çekmek amaçlanmaktadır. Bu yöntemler arasında Google remarketing dijital ortamda reklam kampanyası oluşturmak açısından Google tarafından sunulan bir hizmettir. 

Remarketing Nedir?

Terim olarak remarketing, müşteriyi farklı kanallar ile birlikte çekme anlamını oluşturmaktadır. Yani mail, anlık bildirim veya SMS gibi bir pazarlama çalışması yapılabilir. Buna bağlı olarak Google remarketing kavramı ise Türkçe karşılığı ile yeniden pazarlama mantığına sahip olarak firma ve markalar için önemli faydalar oluşturmaktadır. 

Google remarketing web sayfasını daha önce kullanmış ziyaretçilerin yeni reklam kampanyaları ve yeni iletişim kanalları ile tekrar çekilmesi yani onlara yeniden ulaşılması mantığına sahiptir. Yani yeni kampanyalar sayesinde eski kullanıcılara ve hedef kitleye tekrar ulaşılır. Yani potansiyel müşteriler mevcut müşteri haline getirilir ve marka daha belirgin hale gelir. 

Google Remarketing Nasıl Yapılır?

Google remarketing uygulamalarını gerçekleştirmek için öncelikle bir Google AdWords hesabı sahibi olmalı ve bu hesap üzerinden işlem gerçekleştirmelisiniz. Google AdWords hesabınızın açılışını gerçekleştirdikten sonra hesabınızdaki “Kampanyalar” bölmesinde giriş yapıp, burada yeniden pazarlama kampanyası oluşturma açısından farklı türlerden faydalanabilirsiniz. 

Google AdWords-kampanyalar kısmında Google remarketing işlemleri gerçekleştirmek için iki farklı yöntem kullanılmaktadır. İlk yöntem olarak görüntülü reklam ağı kampanyaları karşınıza çıkacaktır ve ikinci yöntem olarak arama ağı kampanyaları karşınıza çıkacaktır. Bu sistemlerden herhangi birini seçerek Google yeniden pazarlama işlemlerine başlayabilirsiniz. 

Yapılacak işlem prosedürleri açısından ise belirli kademeleri yerine getirerek çok pratik bir sonuç elde etmeniz mümkündür. Bu bağlamda iki aşamalı bir sistem kullanılırken;

  • İlk aşamada sahip olduğunuz Google AdWords hesabınız sayesinde elde ettiğiniz AdWords kodu, Google remarketing için sitenize eklenmelidir. Bu açıdan Google AdWords hesabınızdaki üst menüde “araçlar ve ayarlar” başlığının altında “kitaplık” menüsünü kullanarak, “kitle üreticisi” sekmesine giriş yapmalısınız. Bu sekme içerisinde “kitle kaynağı oluştur” butonu kullanılması vasıtasıyla Google Analytics hesabınız, Google AdWords hesabı ile ilişkili bir hale gelir. 

Google remarketing çalışması gerçekleştirirken kullanıcılara yeni reklamlar ve kampanyalar ulaştırmak açısından hesabınız için bir ads kodu oluşturup, bu kodu müşteri çekebilmek kapsamında bazı alan ve kategorilere ekleyerek yeniden hatırlatma oluşturabilirsiniz. 

  • Bir sonraki adımda yapacağınız işlem için yeniden pazarlama listeleri gerçekleştirmeniz gerekecektir. Web sayfası, uygulama veya e-ticaret sitesi içerisinde sistem tarafından verilen kod entegre edilerek, kampanya için pazarlama listesi sağlanır. Bu kapsamda Google remarketing için yeniden pazarlama listesi oluşturarak, kuralları belirleyebilir ve istediğiniz listeyi sağlayabilirsiniz. 
Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Mobil Reklamlar Neden Oluşturulmalı?

Bu aşama ile birlikte son adımda Google yeniden pazarlama açısından bahsedilen iki sistemden birini seçerek görüntülü veya arama sistemli reklam kampanyaları seçeneklerini değerlendirebilirsiniz. 

Google Remarketing Avantajları Nedir?

Google remarketing sistemi ile gerçekleştirilen kampanyalar sayesinde piyasada araştırma sağlayan yeni müşteriler ve potansiyel müşteriler ürün ve hizmetleri daha kolay bir şekilde hatırlayabilir. Bazen müşteriler e-ticaret sayfanız üzerindeki bir ürünü satın almasalar dahi etkileşim içerisine girmiş olabilirler. Müşterinin aklına takılan bu ürün ve hizmeti müşteriye sevdirmeniz sayesinde onu satın almaya sevk edebilirsiniz. 

Son noktada Google yeniden pazarlama sayesinde daha önce alışveriş yapmış kişileri de yeniden sayfanızda alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Aslında bu durum müşteri sadakati kazanabilmek için çok önemli bir faktör olarak görülmektedir ve marka güvenliğini arttıran bir sistem oluşturmaktadır. 

E-Ticaret kategorisi yazıları ile güncel tüm haberler bu blogda sizlerle.

Re-marketing Ne Demektir?

Re-marketing, daha önceden web sitelerine girmiş, ürünler hakkında bilgisi olan ya da satın alma işlemlerini az olsa da gerçekleştirmiş kullanıcıların hedeflendikleri pazarlama kampanyalarıdır.

Re-marketing Ne İşe Yarar?

Re-marketing kampayanları hali hazırda farkındalığı olan kullanıcıları hedef aldığı için harekete geçirme olasılığı daha yüksek olan ve dönüşüm oranlarını direkt olarak etkileyebilecek bir kampanya türüdür.

Re-Marketing Kampanyaları Nasıl Yapılır?

Re-marketing kampanyaları oluşturmak için verilere sahip olmak gerekir. Bu veriler ışığında çeşitli analizler yapılmalı ve Google adwords gibi sistemlerden reklam kampanyaları oluşturulmalıdır.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap