1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Google SEO Taktikleri
Trendlerdeki Yazı

Google SEO Taktikleri

google-seo
1

Google SEO Nedir?

SEO, “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Ücretli olmayan (aynı zamanda “organik” olarak da bilinir) arama motoru sonuçlarıyla, web sitenizin trafiğini arttırmanın yoludur. İnsanların çevrim içi olarak ne aradıklarını, aradıkları cevapları, kullandıkları kelimeleri ve bulmak istedikleri içeriğin ne olduğunu anlamakla ilgilidir.

Hedef kitlenizin amacını bilmek SEO madalyonun bir yüzü ise, arama motoru tarayıcılarının bulabileceği ve anlayabileceği bir web sitesi hazırlamak ikinci yüzüdür.. Bu kılavuzda her ikisinin de nasıl yapıldığını öğreneceksiniz.

Google SEO Arama motoru temelleri

Arama motorları cevap makineleridir. Hangi içeriğin sorgunuza cevap vermesi en muhtemel olduğunu belirlemek için milyarlarca içerik taraması yapar ve binlerce faktörü değerlendirir.

Arama motorları, İnternet’teki tüm kullanılabilir içerikleri (web sayfaları, PDF’ler, resimler, videolar vb.) Keşfederek ve kataloglayarak, “tarama ve dizine alma” olarak bilinen bir işlemle datasına ekler.

Google’da Hangi arama sonuçları “organik”?

Daha önce de söylediğimiz gibi, organik arama sonuçları, para verilmeyen (yani reklam verilmeyen) etkili SEO ile kazanılan sonuçlardır. Bunların anlaşılması kolaydır. Bugün, arama motoru sonuç sayfaları – genellikle “SERP’ler” olarak adlandırılmaktadır.

SERP özelliklerinin bazı örnekleri, snippet’lere (veya yanıt kutularına), People Also Ask kutularına, görüntü karusellerine, vb. Sahiptir. Yeni SERP özellikleri, insanların aradığı şey tarafından yönlendirilerek ortaya çıkmaya çalışır ve gayet başarılı da oluyor.

Örneğin, “İstanbul hava durumu” için arama yaparsanız, İstanbul şehri için bu tahmini olabilecek bir siteye bağlantı yapmak yerine doğrudan SERP’de bir hava tahmini görürsünüz. Gayet iyi çalışıyor değil mi?

Arama motorlarının reklamlardan para kazandığını bilmeniz önemlidir. Amaçları, arama yapan kişilerin sorgularını (SERP’ler içinde) daha iyi çözmek, arama yapanların geri gelmelerini sağlamak ve bunları SERP’lerde daha uzun süre tutmaktır.

Google’daki bazı SERP özellikleri organiktir ve SEO’dan etkilenebilir. Bunlar, özellikli snippet’leri (bir kutu içinde bir cevap görüntüleyen terfi organik sonuçlara verilen isim) ve ilgili soruları (“People Also Ask” kutuları) içerir.

Ücretli reklamlar olmasa da, genellikle SEO’dan etkilenemeyen birçok arama özelliğinin bulunduğunu bilmeniz önemlidir. Bu özellikler genellikle Wikipedia, WebMD ve IMDb gibi tescilli veri kaynaklarından elde edilen veriler örnek olarak verilebilir.

Google SEO neden önemlidir?

Ücretli reklam, sosyal medya ve diğer çevrimiçi platformlar web sitelerine trafik üretebilirken, çevrimiçi trafiğin büyük kısmı arama motorları tarafından yönlendirilmektedir.

Organik arama sonuçları daha fazla veriyi kapsıyor, meraklı arama yapanlar için daha güvenilir görünüyor ve ücretli reklamlardan çok daha fazla tıklama alıyorlar. Örneğin, tüm ABD’deki aramalarda, insanların yalnızca ~% 2.8’i ücretli reklamlara tıklıyor.

Özetle: SEO, hem mobil hem de masaüstünde PPC’den ~ 20 kat daha fazla trafik fırsatına sahiptir. SEO, doğru bir şekilde ayarlandığı zaman içinde sizi başarıya ulaştıran bir çevrimiçi pazarlama kanallarından biridir. Doğru anahtar kelimeler için sıralamayı hak eden sağlam bir içerik sağlarsanız, trafiğiniz zaman içinde çok ciddi şekilde artacaktır ama bu bir reklam olsaydı her trafik için ücret vermeniz gerekecekti.

Arama motorları daha akıllı hale geliyor, ancak yine de bizim yardımımıza ihtiyaçları var.

Sitenizi optimize etmek, içeriğinizin arama sonuçlarında doğru şekilde endekslenebilmesi ve görüntülenebilmesi için arama motorlarına daha iyi bilgi sunmanıza yardımcı olacak ipuçları vermelisiniz. İşte Google SEO için bunları onun istediği şekilde optimize edip en iyi şekilde vermeyi öğreteceğim.

Bir SEO uzmanı, danışmanı veya ajansı mı işe almalıyım?

Bant genişliğinize, öğrenmeye istekli olduğunuza ve web sitenizin karmaşıklığına bağlı olarak, bazı temel SEO’ları kendiniz de gerçekleştirebilirsiniz.  Yok ben uğraşmak istemiyorum derseniz mutlaka işini iyi yapan bir SEO Uzmanı ile anlaşınız.

Birçok firmanın “SEO hizmeti sunduğunu” bilmek ancak kalite bakımından büyük ölçüde değişebileceğini unutmamanız gerekiyor. Yanlış kişiler ile çalışırsanız iyiye gideceğine daha da kötüye gidebilir..

Beyaz şapka vs siyah şapka SEO

“Beyaz şapka SEO”, SEO tekniklerini, en iyi uygulamaları ve arama motoru kurallarına uyan stratejileri, insanlara daha fazla değer sağlamak için ana odağını ifade eder.

“Black hat SEO”, arama motorlarını spam / kandırmaya çalışan teknikler ve stratejiler anlamına gelir. Siyah şapka SEO işe yaramasına rağmen, web sitelerini cezalandırılma ve / veya dizine ekleme (arama sonuçlarından çıkarılma) konusunda büyük risk altında olacağını bilmeniz gerekiyor.

Cezalı web siteleri iflas etmiş işletmelerdir. Bir SEO uzmanı veya ajansı seçerken çok dikkatli olmanızın başka bir nedeni de budur. Kimse işletmesinin iflas etmesini istemez!

Arama motorları başarılı olmanıza yardımcı olmak istiyor. Aslında, Google’ın, Başlangıç ​​Kılavuzu’na çok benzeyen bir Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç ​​Kılavuzu bile var ! Ayrıca SEO topluluğunun çabalarını oldukça destekliyorlar. Unbounce, MNsearch, SearchLove ve Moz’un kendi MozCon’u gibi dijital pazarlama konferansları, düzenli olarak büyük arama motorlarından mühendisleri ve temsilcileri takip etmektedir.

Google diyor ki;

Arama motorlarını kandırmaya çalışmayın. Bunun yerine, ziyaretçilerinize harika bir çevrimiçi deneyim sunun. Bunu yapmak için, arama motoru yönergelerini izleyin ve kullanıcı amacını yerine getirin.

Google Web Yöneticisi Kuralları

Temel prensipler:

  • Sayfaları arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için yapın.
  • Kullanıcılarını aldatma.
  • Arama motoru sıralamalarını iyileştirmeye yönelik hilelerden kaçının. Bir web sitesine ne yaptığını bir Google çalışanına açıklamaktan çekinmeyeceğinizdir. Bir başka yararlı test ise, “Bu, kullanıcılarım için yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?”
  • Web sitenizi neyin benzersiz, değerli veya ilgi çekici hale getirdiğini düşünün.
Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Breadcrumb Nedir, Nasıl Kullanılır?

Kaçınılması gereken şeyler:

  • Otomatik olarak oluşturulan içerik
  • Bağlantı şemalarına katılmak
  • Orijinal içeriği az olan veya olmayan sayfalar oluşturma (başka bir yerden kopyalanır)
  • Gizleme – arama motoru tarayıcılarını ziyaretçilerden farklı içerikler gösterme uygulaması.
  • Gizli metin ve bağlantılar
  • Giriş sayfaları – web sitenize gelen trafiği yönlendirmek üzere belirli aramalar için iyi sıralamada oluşturulan sayfalar.

Bing Web Yöneticisi Kuralları

Temel prensipler:

  • Sitenizde net, derin, ilgi çekici ve bulması kolay içerik sağlayın.
  • Sayfa başlıklarını açık ve alakalı tutun.
  • Bağlantılar popülerliğin bir işareti olarak kabul edilir ve Bing, organik olarak büyüyen bağlantıları ödüllendirir.
  • Sosyal etki ve sosyal paylaşımlar olumlu sinyallerdir ve uzun vadede organik olarak nasıl sıraladığınıza etki edebilir.
  • Olumlu, kullanışlı bir kullanıcı deneyimi ile birlikte sayfa hızı önemlidir.
  • Görüntüleri tanımlamak için alt özellikleri kullanın, böylece Bing içeriği daha iyi anlayabilir.

Kaçınılması gereken şeyler:

  • İnce içerik, çoğunlukla reklam veya bağlı kuruluş bağlantılarını gösteren veya ziyaretçileri başka sitelere yönlendiren diğer sayfalar iyi sıralamayacaktır.
  • Bağlantı satın alma, bağlantı şemalarına katılma gibi gelen bağlantıların sayısını ve niteliğini şişirmeyi amaçlayan kötü niyetli bağlantı taktikleri, endekslemenin kaldırılmasına neden olabilir.
  • Temiz, özlü, anahtar kelime içeren URL yapılarının yerinde olduğundan emin olun. Dinamik parametreler URL’lerinizi kirletebilir ve yinelenen içerik sorunlarına neden olabilir.
  • URL’lerinizi açıklayıcı, kısa, anahtar kelime mümkün olduğunda zengin yapın ve harf içermeyen karakterlerden kaçının.
  • Javascript / Flash / Silverlight’taki bağlantıları gömme; içeriği bunlardan uzak tutunuz.
  • Yinelenen içerik
  • Anahtar kelime doldurma
  • Gizleme – arama motoru tarayıcılarını ziyaretçilerden farklı içerikler gösterme uygulaması yapmayın.

Kullanıcı amacını yerine getirme

Arama motorlarını sizi daha üst sıralarda dizmek için kandırmak için bu kuralları ihlal etmek yerine, kullanıcı amacını anlama ve yerine getirmeye odaklanın. Bir kişi bir şey aradığında, istenen bir sonucu vardır. Bir cevap, konser biletleri ya da bir kedi fotoğrafı olsa da, istenen içeriğin “kullanıcı amacı” dır.

Bir kişi “gruplar” için bir arama yaparsa, müzik grupları, düğün grupları, şerit testereleri veya başka bir şey bulma niyetinde midir?

Bir SEO olarak işiniz, kullanıcılara istedikleri formatta arzu ettikleri içeriği hızla sağlamaktır.

Yaygın kullanıcı amacı türleri:

Bilgi: Bilgi aranıyor. Örnek: “Fotoğrafçılık için en iyi dizüstü bilgisayar türü nedir?”

Gezinme: Belirli bir web sitesi aranıyor. Örnek: “Apple”

İşlemsel: Bir şeyler satın almak için aranıyor. Örnek: “MacBook Pros’ta iyi fırsatlar”

İstediğiniz anahtar kelimeyi / kelimeleri Google’a getirerek ve mevcut SERP’yi değerlendirerek kullanıcı niyetini görebilirsiniz. Örneğin, bir fotoğraf karuselesi varsa, o anahtar kelimeyi arayan kişilerin fotoğraf araması yapması çok muhtemeldir.

Web sitenizde alakalı, yüksek kaliteli içerik sunmak, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacak ve daha da önemlisi, çevrimiçi izleyicilerinizle güvenilirlik ve güven sağlayacaktır.

Bunlardan herhangi birini yapmadan önce, stratejik bir SEO planı uygulamak için önce web sitenizin hedeflerini anlamanız gerekir. Yani bir projeye başlamadan önce hedefinizi yapın sonra uygulamaya başlayın!

Web sitenizin / müşterinizin hedeflerini bilin

Her web sitesi farklıdır, bu nedenle belirli bir sitenin iş hedeflerini gerçekten anlamak için zaman ayırın . Bu, yalnızca SEO’nun hangi alanlarına odaklanmanız, dönüşümlerin nerede izleneceği ve ölçütlerin nasıl belirleneceği konusunda size yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda müşteriler, patronlar vb. İle SEO projeleri üzerinde anlaşmak için konuşma noktaları oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

İşte başlamanıza yardımcı olacak birkaç genel KPI:

  • Satış
  • İndirilenler
  • E-posta kayıtları
  • İletişim formu gönderimleri
  • Telefon çağrıları

İşletmenizin yerel bir bileşeni varsa, Google İşletme listeniz için de KPI tanımlamak istersiniz. Bunlar şunları içerebilir:

  • Tıklanma ve ara
  • Tıklanma-to-web
  • Tıklama-için-itici-yönleri

“Sıralama” ve “trafik” gibi şeylerin KPI listesinde olmadığını fark etmiş olabilirsiniz bunu kasıtlı yaptım.

Ama bir dakika bekle!” Diyorsunuz. “Buraya SEO hakkında bilgi almaya geldim çünkü sıralamama ve trafik çekmeme yardımcı olabileceğini duydum ve bana bunun önemli hedefler olmadığını mı söylüyorsunuz?”

Doğru duydun. SEO, web sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına ve sonuç olarak web sitenize daha fazla trafik çekmesine yardımcı olabilir, bu sadece sıralama ve trafiğin sona ermek için bir araç olduğudur. Hiç kimse sitenize tıklamıyorsa, sıralamada çok az kullanım vardır ve bu trafik daha büyük bir iş hedefine ulaşmıyorsa hiçbir anlamı yoktur.

Örneğin, bir müşteri adayı oluşturma sitesi işletiyorsanız, şunları tercih eder misiniz:

  • 1.000 aylık ziyaretçi ve 3 kişi bir iletişim formu dolduruyor mu? Veya…
  • 300 aylık ziyaretçi ve 40 kişi iletişim formunu dolduruyor mu?

SEO’yu dönüşüm amacıyla sitenize trafik çekmek için kullanıyorsanız, ikinciyi seçeceğinizi umarız! SEO’ya başlamadan önce, işletme hedeflerinizi belirlediğinizden emin olun, ardından SEO’yu başarmanıza yardımcı olmak için kullanın – başka türlü değil.

SEO makyaj ölçütlerinden çok daha fazlasını başarır. İyi yapıldığında, gerçek işletmelerin başarıları için gerçek hedeflere ulaşmalarına yardımcı olur.

Doğru hedefleri belirlemek (ve sonunda ulaşmak) bir SEO olarak yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir.

Bu kılavuz SEO çalışmalarınızda daha fazla veri odaklı olmanıza yardımcı olacaktır. Takipte kalın ben tam gaz devam ediyor olacağım..

Google SEO En İyi Nasıl Yapılır?

Google SEO en başarılı şekilde nasıl yapılacağı hakkında bilgilere ulaşmak için hemen okumaya başlayın.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap

Yorumlar (5)

  1. Güzel başlık güzel yazı kaliteli bir içerik sunmuşsunuz. Emeğinize sağlık

  2. Çok faydalı bir makale olmuş. emeğinize sağlık hocam