1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Google Trends Nasıl Kullanılır?

Google Trends Nasıl Kullanılır?

trndsgrsl

Google Trends Nasıl Kullanılır?

SEO Stratejinizi Geliştirmek İçin Google Trends Nasıl Kullanılır?

Google Trends, belirli bir zamanda dünyanın dört bir yanındaki insanların kafasında hangi konuların Trend olduğunu gösteren ücretsiz bir araçtır. Bu olaylar her türlü noktada, büyük küçük arasında değişen, küresel yerel, ve arasındaki her şeyi içerir. Her dört yılda bir Tüm dünyada ki olimpiyatlar yaklaşık iki hafta boyunca tartışmak için koşulduğunu ve GRETA Thunberg’in BM’deki ateşli konuşmasında kullandığı “iklim grevi” teriminin zirveden bir hafta sonra herkesin dudaklarında olduğunu biliyor.

Bu çevrimiçi arama aracı, çeşitli konularda kullanıcı ilgisini ölçmek için arama verilerinin örneklerini analiz eder ve daha sonra bir grafik olarak sunar. Google Trends, 2004’e kadar uzanan tonlarca veriyi saklar ve arama devinin 2015’teki büyük genişlemesinden bu yana, tüm veriler gerçek zamanlı olarak güncellenmiştir. En iyi bölüm, aracın herkes tarafından kolayca kullanılabilmesidir-Google Analytics veya Google Search Console ile yaptığınız gibi bir hesap oluşturmanıza bile gerek yoktur.

Bu nedenle, sizi tam potansiyelini ortaya çıkarmak ve müşterilerinizin ilgi alanlarına değerli bilgiler edinmek için bu rehberli Google Trends turunda bana katılmaya davet ediyorum. Aracın kullanılabileceği düzinelerce yol var ve içinde bulunduğunuz iş ne olursa olsun SEO ve pazarlama çabalarınızı desteklemek için bazı fırsatlar bulacağınızdan eminim.

Kitleyi kapsayacak şekilde Trend konuları bulma

Google Trends’i yakından takip etmek, kitleniz ile ilgili tüm haber değeri olan etkinliklerin üstünde kalmanıza yardımcı olacaktır. Son zamanlarda haber yaptıysanız, kesinlikle, bu arada, sol kenar çubuğundan erişilebilir, aracın Trend s earches bölümünde bulmak mümkün olacak.

Google Trends'te Trend arama bölümü

Bu bölümde iki sekme, yani günlük arama trendleri ve gerçek zamanlı arama trendleri içerir . Günlük arama trendleri sekmesi, geçerli gün, önceki gün vb. en çok aranan anahtar kelimelerin 20’sini gösterir. Sadece tarihsel sonuçları görüntülemek için sayfanın alt kısmında daha fazla yük basın. Aşağıda gösterildiği gibi ayrıntılı veri almak için ilgilendiğiniz arama terimini de genişletebilirsiniz.

google trends

Her popüler arama teriminin yanında, arama hacmini ve ilgili haber parçalarını bulacaksınız. Google Trends sadece güncel konulardan haberler yapıyoruz. Hangi olayların insanların anahtar kelimeye ilgisini çektiğini görmek için farklı medya tarafından yayınlanan makaleleri kontrol edebilirsiniz. Örneğin, bir oyuncu prestijli bir ödül aldı ve insanlar onun adını araştırmaya başladı.

Makale başlıklarıyla birlikte, tam olarak ne zaman yayınlandıklarını da görebilirsiniz. Hikaye bir süre önce sunulduysa, benzer bir içerik üretmeden önce çekiciliğini henüz kaybetmediğinden emin olun.

Spot eğilimler bu sadece gelişmekte olan, gitmek için gerçek Zamanlı Arama Eğilimlerini sekmesi. Burada sadece birkaç saat önce yayınlanan hikayeleri bulacaksınız. Genişletildiğinde, her arama terimi, haberlere olan ilginin hala büyüdüğünü veya zaten kaybolduğunu gösteren bir grafikle birlikte gelir.

google trends

Ayrıca, ilgilendiğiniz arama kategorisini seçebilirsiniz. Seçim oldukça sınırlı olsa da: seçim yapabileceğiniz iş, eğlence, sağlık, teknoloji ve spor kategorileriniz var. Ancak, niş yukarıdaki kategorilerden herhangi birine girmezse üzülmeyin. Yine de Google Trends’ten bazı konu fikirleri çizebilirsiniz, ancak bunu farklı bir şekilde yapmanız gerekir. Bu beni bir sonraki noktaya götürür.

Google Trends’in anahtar kelime araştırması için Keşfet aracını kullanma

Google Trends’in Trend arama bölümüne göz atmak bazen size sonuç vermeyebilir. İş niş çok belirli olabilir veya iş için ilgili haber ilk 20 sonuç yapmak değil.

Dolayısıyla, herhangi bir nedenle hazır öneri bulamadıysanız, sol kenar çubuğundan erişilebilen Google Trends’in Keşfet bölümüne gidin. Arama hacmi sıfırdan yüksek olan tüm arama sorguları hakkında bilgi tutar, bu nedenle burada kesinlikle bazı anahtar kelime fikirleri bulacaksınız.

Başlamak için, seed anahtar kelimesini Google Trends arayüzünün en üstündeki Arama kutusuna girin ve Keşfet bölümünün en altındaki ilgili konuları ve ilgili sorgular sekmelerini bulun.

google trends

En alakalı sonuçları elde etmek için farklı filtreler kullanabilirsiniz:

  • Arama kutusuna arama sorgunuzu girerken, bir konu/kategori olarak veya bir arama terimi olarak keşfetmek seçebilirsiniz. İlk seçenek olarak gitmek daha iyidir, aksi takdirde, ilgili olmayan bazı anahtar kelime önerileri alabilirsiniz. Örneğin, modayı bir arama terimi olarak değil, bir konu olarak keşfetmeyi seçerseniz, Kraliyet Modasında bir Noel gibi anahtar kelimeler (film adı) ilgili konular arasında açılır.
google trends
  • Sorgunuz için en uygun zaman aralığını da seçebilirsiniz. Varsayılan olarak, Google Trends son 12 ayı analiz eder, ancak “geçmiş saat” ile “2004’ten beri”arasında değişen birçok kullanılabilir seçenek vardır. Moda konu örneğimiz için, son haberler hakkında bilgi almak isteyeceksiniz, bu da son birkaç saat ile bir hafta arasında bir zaman aralığı seçmeniz gerektiği anlamına geliyor.
  • Ayrıca, aramanızı önerilen listeden belirli bir kategori veya alt kategoriyle kısıtlayabilirsiniz. Aralarından seçim yapabileceğiniz birden fazla alt kategoriye sahip 25 kategoriniz var.

Anahtar kelime araştırma bir başarı yapmak için, tohum anahtar kelimeler ile yaratıcı olun. Moda gibi geniş bir terimle başlayabilirsiniz, ancak daha spesifik olmanız ve iyi konu fikirleri elde etmek için daha dar terimleri keşfetmeniz gerekir. Örneğin, moda medya genellikle high-end pahalı tasarımcı giyim hakkında yazmak, bu yüzden terim haute couture keşfetmek iyi bir fikirdir.

Google Trends ile, anahtar kelime fikirleri almak için “nasıl yapılır” veya “nedir” gibi herhangi bir konuyla ilgili olmayan arama terimlerini bile keşfedebilirsiniz. İlgilendiğiniz (alt)kategoriyi belirtmek ve kitleniz ile ilgili yeni Trend sorgularının ve konuların bir listesini bulmak için kategori filtresini kullanın. Bu, geleneksel anahtar kelime araştırma çözümleri, get-go’dan daha spesifik olmanızı gerektirdiğinden, başka bir araç sunmadığı aşikardır.

google trends

Google Trends’in bir başka yadsınamaz yararı, arama hacminin yükseldiği ve daha sonra moda evleri tarafından sunulan yeni kokuların isimleri gibi bir haftanın altında hızla sıfıra indiği arama terimlerini aşağı çekmesidir.

google trends

Geleneksel anahtar kelime araştırma araçları genellikle veritabanlarını gerçek zamanlı olarak güncellemezler, bu da zamana duyarlı anahtar kelimelerle ilgili herhangi bir veriye sahip olmayabilecekleri anlamına gelir.

Bu nedenle, Google Trends, hızlı hareket eden eğilimler veya popüler nasıl yapılır sorguları gibi kolayca kaçırılabilecek anahtar kelime fırsatlarını keşfetmenize yardımcı olabilir. Ve yine de, anahtar kelime araştırma ihtiyaçlarınız için yalnızca Google trendlerine güvenmemeniz gerektiğini vurgulamak istiyorum. İş niş hızlı hareket eden eğilimleri tabi değilse geleneksel anahtar kelime araştırma araçları size daha fazla yardımcı olacaktır.

Benim tavsiyem, bu kılavuzda açıklandığı gibi, her türlü kaynaktan fikir çizen bir anahtar kelime listesi derlemektir . İşiniz bittiğinde, listenizde yalnızca değerli anahtar kelimeler bırakmanıza yardımcı olacak her türlü içgörüyü elde etmek için Google Trends’i kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime popülerlik eğrisini analiz etme

Sadece istikrarlı kamu yararı zevk anahtar kelimeler almak istiyorum. Bu durumda olup olmadığını kontrol etmek için, sadece Google Trends arama kutusuna anahtar kelime girin ve zaman grafiği üzerinden faiz kontrol edin.

google trends

Yeni anahtar kelimeleri doğrulamanın yanı sıra, grafik şu anda hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kontrol etmek için de kullanılabilir. Bazı anahtar kelimeler daha az trafik getirerek başladı fark ederseniz, şans zafer onların gün sona geliyor vardır. Anahtar kelimelerinizin gerçekten kamu ilgisini kaybedip kaybetmediğini görmek için popülerlik grafiğini kontrol edin. Eğer öyleyse, yeni anahtar kelime fırsatları için bakmak gerekir.

Google Trends ile anahtar kelimeleri doğrulamak çok zaman almaz, ancak elde ettiğiniz veriler gerçekten yararlıdır. Popülerlik kaybediyor anahtar kelimeler üzerinde zaman harcamak istemiyorum, değil mi? Bu nedenle, SE sıralamasında Google trendleri popülerlik grafiğini SEO / PPC rakip araştırma aracımıza entegre ettik . Gerekli tüm metrikleri tek bir yerde rahatça görüntüleme fırsatı vermek istedik.

google trends

SE sıralaması, 12 aylık bir süreyi kapsayan varsayılan Google Trends grafiğini çeker. Bu süre varsayılan olarak ayarlanır, çünkü hedef anahtar sözcüğündeki ilginin artıp artmadığını görmenizi sağlar.

Ancak, bazen daha büyük resmi görmek için Google Trends’e gitmek isteyebilirsiniz. Ve bazen burada, popülaritesi hızla yükselen ama yakında neredeyse sıfıra geri dönen bir anahtar kelime olan “anahtar kelime unicorn” u gördüğünüzde kastediyorum.

Normalde, bu tür anahtar kelimeleri bırakmak istersiniz, ancak bazen tek boynuzlu at gibi görünen mevsimsel bir anahtar kelime olabilir. Dolayısıyla, bunun böyle olduğundan şüpheleniyorsanız, bunu kontrol etmek için Google Trends’e gitmeniz gerekir.

Mevsimsel dalgalanmaların üstünde kalmak

Mevsimselliği analiz etmek için Google Trends’te ayarlanan varsayılan zaman aralığını 12 aydan 5 yıla değiştirmeniz gerekir. Bu şekilde, bir anahtar kelimenin popülerlik dalgalanma belirli bir zamanda her yıl oluşursa nokta mümkün olacak. Mevsimsel anahtar kelimeler anahtar kelime tek boynuzlu atlar gibi işe yaramaz değildir, bu yüzden devam edin ve listenizde tutmak. Ancak, onları farklı normal anahtar kelimeler daha tedavi ve onların mevsimlik doğa ile ilgili pazarlama kampanyaları planlamak gerekir.

google trends

Bir anahtar kelimenin popülerliğinin tam olarak ne zaman artmaya başladığını anlamak için Google Trends verilerini kullanın. Örneğin, herkes kostüm kiralama Cadılar Bayramı etrafında en aranır ve insanlar için yaz ayakkabı gerekir bilir, iyi, yaz. Ancak Google Trends ile daha kesin veriler elde edebilirsiniz. İnsanların Ekim başında bir Cadılar Bayramı kıyafeti aramaya başladığını ve “yaz ayakkabıları” anahtar kelimesinin, Mayıs ayı sonunda/Haziran başında gözlemlenen zirveyle geç ilkbaharda daha fazla arama yapmaya başladığını gösterecektir.

google trends

En alakalı sonuçları elde etmek için, ifadenizde kesin olun ve müşterilerinizin veya okuyucularınızın kullandığı arama terimlerini kullanmaya çalışın. Yani, yaz ayakkabı satıyorsanız ve ayakkabı trendleri hakkında bir moda sütunu yazmıyorsanız, sadece “yaz ayakkabı satın al” anahtar kelimesine gidin.

İlgi eğrisi büyümeye başladığında noktaları belirlemek, pazarlamacıların kampanyalarını doğru zamanda planlamasına ve başlatmasına yardımcı olabilir. Gibi, bir ayakkabı mağazası Mayıs ayı başında Facebook’ta yaz ayakkabılarını tanıtmaya başlayabilir, yani içerik planını ayarlamaları ve nisan ayında daha önce yayınlanan tüm metinleri yayınlamaları gerekir. Konuya mevsimsel ilgi büyümeye başlamadan önce içerik yayınlamak, bazı yararlı geri bağlantılar oluşturmak için bir iş zamanı da verecektir.

Hem kullanıcılar hem de Google’ın yeni içeriğe değer verdiği için, cornerstone içeriğini mevsimsel zirvelerden önce güncellemek de iyi bir fikirdir. Eğer, diyelim ki, bir Seyahat blog çalıştırmak ve Karnaval sırasında Brezilya’ya bir gezi bir yazı varsa, konu doğru ilgi büyüyen başladığında Ocak ayında güncellemek için mantıklı.

Hedef için en iyi bölgeyi seçmek

Geleneksel anahtar kelimeler araştırma araçlarını kullanarak bir anahtar kelimenin popülerliğini değerlendirdiğinizde, elde ettiğiniz veriler analiz altındaki ülke için ortalamadır. Google Trends bu konuda benzersizdir, çünkü size konuyla ilgili ilginin ülke genelinde veya hatta bölgenin farklı şehirlerinde nasıl değiştiğini kontrol etme şansı verir.

Seni bulmak İlgi alt bölge bölüm sağ alttaki Faiz üzerinden zaman grafiği. Burada ülkenin hangi bölgelerinin (ABD için devletler) konuya daha fazla ilgi gösterdiğini kontrol edebilirsiniz. Konumu daraltmak ve aramaların Eyalet/bölge içindeki hangi şehirlerden geldiğini daha fazla görmek için tabloda belirtilen her alt bölgeye tıklayabilirsiniz.

google trends

Servisiniz konuma bağlı değilse – CRM yazılımı sattığınız gibi-ürününüzün Washington, NY ve Boston’da en çok talep edildiğini belirlemek için Google Trends’i kullanabilirsiniz. Daha sonra, fiziksel olarak nerede bulunduğunuza bakılmaksızın bu bölgeleri hedeflemek için konum tabanlı reklamları deneyebilirsiniz.

Bu özellik, fiziksel konumu alakasız olan, ancak konuma bağlı hizmetleri tanıtmak isteyen işletmeler için de yararlıdır. Örneğin, yoga inziva tarafından sunulan bağlı programlar gelir elde edecek bir inceleme web sitesi başlatmak istiyorum ve bu tür merkezleri büyük talep nerede olduğunu bulmak gerekir. Google Trends, DC, Vermont, Colorado ve Hawaii’deki rehabs ile ortak olmanızı isteyecektir.

İsteğe bağlı içerik türü üretmek

Varsayılan olarak, Google Trends arama terimlerini analiz ederken web arama verilerini kullanır. Ancak araç, hangi içerik türünün kullanıcılar arasında daha popüler olduğunu belirlemenize yardımcı olabilecek Google’ın görsel arama ve Youtube’daki verileri de içerir. Bazı anahtar kelimeler, doğru içerik biçimiyle eşleştirildiğinde daha iyi sonuçlar üretebilir-başka bir blog yazısı yazmak yerine YouTube kanalınız için bir video oluşturun.

Eğer iyi bir blog yazısı ve bir video hem de yapabilirsiniz ilgilenen arama terimi gibi hissediyorsanız, Web arama sekmesi altında onun eğilim eğrisi bir göz atın ve sonra YouTube’un arama sonuçlarını kontrol. Daha umut verici görünen birine gidin veya web aramasında ve YouTube’da sorgu eşit derecede popülerse hem bir blog yazısı hem de bir video oluşturun.

google trends

Bir anahtar kelime Google Images Trend olup olmadığını da kontrol edebilirsiniz. Bu durumda, konuyla ilgili bir bilgi grafiği veya açıklayıcı bir görüntü oluşturmayı düşünün. Google’ın resim aramasında öne çıkmanıza ve Web sitenize çok fazla tıklama almanıza yardımcı olacaktır.

Bir seferde birkaç anahtar kelimeyi analiz etme

Google Trends tarafından sunulan bir diğer benzersiz özellik, aynı anda birkaç anahtar kelimeyi analiz etme fırsatıdır. Yani, seçim için birkaç umut verici anahtar kelime var ve almak için hangisinin karar veremiyorum, onları yan yana karşılaştırmak ve daha olumlu bir eğilim gösteren bir seçim. Aşağıdaki örnekte, eğilim “drone camera” anahtar kelimesinin lehine değişiyor gibi görünüyor.

google trends

Ayrıca, aynı zamanda yeni bir anahtar kelime almak için bekleyebilirsiniz trafik hacmini öğrenmek için özelliğini kullanabilirsiniz. Sadece bu zaten trafik getiriyor için rütbe anahtar kelime almak ve yeni bir arama sorgusu karşılaştırın. Bu şekilde, potansiyel olarak herhangi bir trafik getiremiyor anahtar kelimeleri filtreleyebilirsiniz.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap