1. Ana Sayfa
  2. E-Ticaret
  3. Influencer Marketing Nedir?

Influencer Marketing Nedir?

influencer-marketing-nedir

Yıllar öncesinde alışverişlerde e-ticaret yönteminin başlaması ile insanların alışveriş alışkanlıkları değişirken, bugünlerde de tüketici alışveriş alışkanlıkları çok daha farklı bir noktaya ulaştı. Çünkü internette pazarlama tekniklerinde influencer marketing gibi farklı teknikler ile birlikte tüketici alışkanlıkları değiştirildi. 

Son yıllarda elektronik ticaret ortamlarında iki önemli kavram ortaya çıkarken, bunlardan birisi influencers olarak bilinmektedir. İnfluencers kavramı, sosyal medya ortamlarında çok yüksek takipçiye sahip olan kişilere verilen ismi ifade etmektedir. Marketing kavramı ise bilindiği üzere e-ticarette pazarlama anlamına gelmektedir. Bu durumda da influencer marketing kavramı, sosyal medya fenomenleri sayesinde pazarlama yapmak gibi bir anlam oluşturmaktadır. 

Son yıllarda sosyal medya akıllı telefonlar ile birlikte günlük hayatta bir temel alışkanlık haline gelirken, alışveriş yaklaşımlarında da çok etkili bir yere sahip olmaya başladı. Zira sosyal medya fenomenlerinin YouTube, Instagram, Facebook, Periscope ve Twitter gibi kanallarda hızlıca artmış olması, tüketicilerde karar verme noktasında da etkilere neden oluyor. 

Bir fenomen tarafından reklamı gerçekleştirilen bir ürün veya hizmet, insanların alışveriş konusunda hızlı bir şekilde etkilenmesine neden oluyor. İşte bu durum influencer marketing olarak adlandırılırken, çok uzun yıllardan beridir sosyal medya ortamları popüler bir hale gelmeye başlayalı sırasıyla Twitter, sonrasına Facebook ve bugünlerde Instagram üzerinde etkin bir şekilde kullanılıyor. 

Influencer Marketing Faydaları Nelerdir?

Influencer marketing faaliyetleri özellikle uzun vadede işletmeler için gelir artışı sağlarken, daha fazla bilinme açısından da katkılara sahiptir. Daha iyi bir hedef kitle elde edebilmek, tanınmış bir marka haline gelmek ve müşteri ile daha iyi bir etkileşim kurabilmek açısından fayda oluşturmaktadır. Diğer bir tanım ile birlikte influencer pazarlama olarak da geçen bu teknik, daha önce hiç ulaşmadığınız hedef kitleye de daha hızlı bir şekilde ulaşarak. Onların alışveriş kararlarını değiştirmeniz için bir modern pazarlama modeli olarak kullanılmaktadır. 

Influencer Marketing Nerede Ve Nasıl Yapılır?

Genellikle sosyal medya üzerinde kullanılan bir yöntem olan influencer marketing YouTube üzerinde çok sık gerçekleştirilen bir tekniktir. YouTube fenomenleri tarafından gerçekleştirilen bu çalışmalarda bir video çalışması hazırlanır ve ürün ya da hizmet ile ilgili tüm detaylar kullanıcıya aktarılır. Çok uzun bir video çalışması yapılması gerekmediğinde de genellikle Twitter veya Instagram üzerindeki fenomenler tarafından da influencer marketing çalışmaları gerçekleştirilebilir. Aslında sadık hedef kitlenizin bulunduğu ortamın göz önünde bulundurulması ile birlikte sosyal medya ortamı seçilebilir. 

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  En İyi Wordpress E-Ticaret Temaları Hangileridir?

Influencer pazarlama tekniklerinin uygulanması için özellikle tanıtımı yapan hesap, reklamın içeriği ve reklam verilen sosyal medya platformuna da dikkat etmek gerekir. Çünkü takipçi sayısı yüksek olan her hesap, iyi bir reklam çalışması yapmak adına yeterli değildir. Özellikle ucuz rakamlarla yüksek takipçi sayıları satın alan hesaplar bulunduğu unutulmamalıdır. Yani fenomen kişinin gerçekten organik bir takipçi sayısına, beğeni ve yorum sayısına sahip olması önemlidir.

Hazırlanan reklam içeriğinde dikkat edilmesi gereken noktalara bakıldığında ise izleyiciyi sıkmayacak. Yeterli bilgiyi kısa sürede aktaracak ve ilgi çekecek bir reklam hazırlanmış olması önemlidir. Bu nedenle influencer pazarlama için hazırlanan reklam güven kazanmalı, beğeni kazanmalı ve hedef kitleyi işletmeye çekecek bir yapıda olmalıdır. 

Son noktada ise elbette ki sosyal medya platformu seçimi yer alır ve bu aslında kategoriler ile ayrılabilir. Örneğin, bir oyun ürünü satıyorsanız ve gençlere hitap edecekseniz, Instagram daha etkin bir yöntem oluşturacaktır. Ancak takım elbise için influencer marketing çalışması yapmak istiyorsanız, Twitter’da resmi paylaşımlar gerçekleştiren ve daha ciddi bir sosyal medya kullanıcısı bulunan hedef kitleyi göz önünde bulundurmanız gerekecektir. 

E-Ticaret kategorisi yazıları ile güncel tüm haberler bu blogda sizlerle.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?

Sosyal medya reklamcılığı, sosyal medya platformları üzerinden yapılmakta olan dijital pazarlama çalışmalarının bir yöntemidir.

Influencer Marketing Ne Demektir?

Influencer marketing, sosyal medya fenomenlerinin, influencerların profilleri üzerinden yapılan reklam çalışmalarıdır.

Influencer Marketing Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Fenomen profillerin reklamlar için tercih edilmesi adına takipçi kitlesinin iyi analiz edilmesi ve reklam yapılacak olan ürün ya da hizmet arasında ki bağın iyi kurulması gerekir.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap