1. Ana Sayfa
  2. Adwords
  3. Instagram Reklamcılığı Nedir ?

Instagram Reklamcılığı Nedir ?

Instagram-Reklam-Maliyeti-Ne-Kadar

Instagram reklamları, daha büyük ve daha hedefli bir kitleye ulaşmak için Instagram platformunda sponsorlu içerik yayınlamak için ödeme yapma yöntemidir. Bir işletmenin veya bireyin reklam vermeye karar vermesinin birçok nedeni olmasına rağmen, Instagram reklamları genellikle marka maruziyetini , web sitesi trafiğini artırmak, yeni potansiyel müşteriler oluşturmak ve mevcut olası satışları dönüşüm hunisinden aşağı taşımak için kullanılır.

Instagram  görsel bir platform olduğundan, metin reklamları her şey demek değildir. Yaratıcı bir metin yazarlığı ile görselliği birleştirmeniz gerekmektedir. Instagram reklamlarıyla kitlenize ulaşmak için bir resme, resim setine veya videoya (metinle birlikte sunulabilir) ihtiyacınız vardır.

Facebook reklamlarına benzer şekilde, bir reklamınızın bütçesini artırmak markanız için daha fazla bilirniliğe ve yayınınızı kimlerin görebileceği üzerinde daha fazla kontrole neden olur.

Instagram Reklamları İşletmeniz İçin Doğru mu?

Bu bariz bir soruya yol açar: Instagram’da kim var? Sadece selfie çeken gençler mi? Daha yaşlı nüfuslar ne olacak?

Ne yazık ki büyükbaba veya büyükanne demografisini hedefleyen tüm pazarlamacılar için Instagram, daha genç bir kitleye doğru eğilme eğilimindedir ve en büyük kullanıcı oranı 18-29 yaş aralığında (% 55), daha sonra 30-49 yaş arasındadır ( % 28). Instagram kullanıcılarının sadece % 11’i 50-64 yaşları arasındadır ve sadece % 4’ü 65 yaş üstü yetişkinlerdir.

Bu, hedeflediğiniz kitle gibi görünmüyorsa, sosyal ağı işe yaramaz bir fırsat olarak görmemelisiniz. Facebook’ta olanlara benzer şekilde, 34 yaşından büyük kitle büyümeye devam ederken Instagram trenin vagonuna atlamış oalcak. Ayrıca, 65 yaşın üzerindeki yetişkinlerin % 4’ü ile çalışıyorsanız, bu demografiyi her zaman doğrudan hedefleyebilirsiniz…

Sektör başına, markaların program içi benimsenmesi ;

Diğer birçok sosyal reklam platformuna benzer şekilde, Instagram size belirli cinsiyetleri, yaş aralıklarını, yerleri, ilgi alanlarını, davranışları ve daha fazlasını hedeflemek için ayrıntılı kontrol sağlar. Özel veya benzer bir kitleyi hedefleyebilirsiniz, böylece reklamları yalnızca doğrudan olası satış listenize veya benzer bir yapıya sahip olanlara gösterebilirsiniz.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Google Ads Nasıl Reklam Verilir?

Reklam verenlerin gerçekten üzerinde durması gereken şey,  Instagram’ın uygun taraflara reklam sunmak için Facebook’un demografik verilerini kullanmasıdır . Bu, Facebook’un niş bir kitleyi hedeflemek isteyen reklam verenler için süper değerli olmasını sağlar, çünkü Facebook zaten kapsamlı bir geçmişe ve kapsamlı demografik hedefleme seçeneklerine sahiptir.

Instagram Reklamlarının Maliyeti Nedir?

Maliyetler çeşitli faktörlere dayandığından ve bu faktörlerin hepsi platform tarafından bize açıklanmadığından, bu cevaplanması zor bir sorudur. Model, TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM’lere (gösterim başına maliyet) dayanmaktadır ve fiyatlar Instagram reklam açık artırmasına göre belirlenir. Instagram reklamlarının maliyeti pek çok faktör tarafından etkilenmektedir.

AdEspresso kısa süre önce 2017’de 100 milyon dolar değerinde Instagram harcamasına girdi ve üçüncü çeyrekte Instagram reklamları için ortalama tıklama başına maliyetin (TBM) 0,70 ila 0,80 dolar arasında olduğunu gördü. Bu yararlı bir ölçüt olsa da, açık artırma, izleyici, rekabet, günün saati, haftanın günü vb durumlar söz konusu olabiliyor.

Bazı reklam verenler, Instagram reklamlarının genellikle daha fazla etkileşime sahip olduğunu fark eder, ancak bu onlara daha pahalıya mal olabilir. Leverag Consulting kurucusu Keith Baumwald’a göre  Instagram reklamlarının maliyeti Facebook reklamlarından biraz daha yüksek. Baumwald, reklamlar çok iyi hedeflendiğinden, sonunda bir BGBM’ye 5 ABD doları kadar ödeme yapabileceğinizi iddia ediyor.

Parlak taraf da, reklam verenlerin bütçelerinin nasıl tahsis edileceği üzerinde kontrolü vardır. Örneğin, günlük harcama tutarını sınırlamak için günlük bir bütçe veya reklamlarınızı bütçe bitene kadar uzun süre yayınlanacak şekilde ayarlayacağınız için farklı bütçe modelleri arasından seçim yapabilirsiniz.

Instagram reklam harcamınızı kontrol etmenin diğer yolları arasında reklam zaman planlamanızı ayarlama (örneğin, reklamlarınızın yayınlanmasını istediğiniz günün belirli saatlerini belirtebilirsiniz), reklam dağıtım yönteminizi belirleme (üç seçenek vardır: bağlantı tıklamaları, gösterimler ve günlük benzersiz erişim) ve teklif tutarınızı (manuel veya otomatik) belirleyebilirsiniz.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap