1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. SEM (Search Engine Marketing) Nedir?

SEM (Search Engine Marketing) Nedir?

sem-nedir-ne-ise-yarar

Web sayfalarında site içi ve site dışı olarak uygulanan SEO çalışmalarıyla birleşmiş bir algoritma oluşturan SEM önemli bir pazarlama yöntemi olarak kullanılmaktadır. Yani SEO çalışmaları, bir optimizasyon oluşturarak bu optimizasyon sayesinde sitenizin trafiğini arttıran ve daha yüksek bir sıralamayı alan çalışma olmak ile birlikte SEM çalışması ise bir reklam ve pazarlama çalışması oluşturmaktadır. 

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?

İngilizce search engine marketing kavramının kısaltması olarak kullanılan kavram, Türkçede arama motoru pazarlama olarak karşılık bulmaktadır. Bu bağlamda web sayfalarının Google gibi arama motorlarında ki sonuç sayfalarında daha görülebilir bir hale gelmesi ile tanıtım gerçekleştiren bir dijital pazarlama yöntemi oluşturmaktadır. 

SEM Nasıl Yapılır?

Search engine marketing çalışmalarının gerçekleştirilmesi için belirli bir ücret ödemesi yapılmalıdır. Bu ücret karşılığında web sayfası daha üst noktalara ulaşır ve anahtar kelimeler sayesinde de uzun vadede bir pazarlama gerçekleştirilerek kazanç elde edilir. Burada ödenecek ücretin hesaplanması açısından anahtar kelimeler baz alınır. Her anahtar kelime için bir ücret hesaplaması yapılır ve her tıklama tutarına göre de bütçe hesaplaması gerçekleştirilir. 

Aslında SEM çalışmaları gerçekleştirilirken, günlük bir harcama tutarı belirlenir ve bu bütçe aşılmadan çalışma o gün için tamamlanır. Etkili bir reklam çalışması gerçekleştirilmesi için anahtar kelimeler tamamen eşleştirilmiş bir şekilde seçilmeli ve gereksiz kelimeler asla yer almamalıdır. Çünkü seçilmiş her gereksiz kelime bütçenin büyümesine ve fazla masraf ortaya çıkmasına neden olacaktır. 

SEM Ne İşe Yarar?

Search engine marketing çalışmaları gerçekleştirilirken çevrimiçi bir şekilde daha fazla görünür olmanız hedeflenir. Bu amaçla SEO çalışmalarından faydalanır ve bu nedenle de iki çalışma birbirine benzerlik gösterir. Sağladığı avantajlara bakıldığında, sistem bir trafik maliyetine sahip olarak kullanıcılar her tıklama gerçekleştirdiğinde bir ödeme yapmanızı gerekli kılar. Ancak bu da size nitelikli ve net bir şekilde geri dönüş sağlar.

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Google Benim İşletmeme ( Mybusiness ) Nasıl Kayıt Olunur?

SEO çalışmalarında da bir hedef kitle göz önüne alınsa dahi SEM çalışmalarında hedef kitleyi belirlemeniz net bir şekilde talep edilir. Reklamlarınızı görmek istediğiniz kitleyi net bir şekilde seçebilir ve bu kitle içerisinde yaş, gelir, bölge ve alışkanlıklar gibi ayrımlar yapabilirsiniz. Çalışmalarda sonuçlar direkt bir şekilde ortaya çıkar ve kampanyanız hiç beklemeden hemen başlayabilir. SEO çalışmaları her ne kadar uzun vadede sonuç ortaya çıkarsa da SEM çalışmaları ile direkt bir şekilde arama motorlarında iyileşme elde edilir ve sonuç sağlanır. 

Bir web sayfası için dijital pazarlamada search engine marketing çalışması gerçekleştirildiğinde, yaptığınız ödemeler karşılığında reklamlarınız etkin bir hale gelir ve reklamları kapattığınızda stratejiniz tamamlanmış olur ve farklı bir ücret ödemezsiniz. Temel olarak çok görünür bir yerde reklam gerçekleştirmenizi sağlar, uygun maliyeti ile birlikte pazarlamayı daha pratik bir hale getirir ve size net bir şekilde değer sağlayacak öngörüler vererek önemli bir avantaj oluşturur. 

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama alanında yaşanan tüm gelişmeler bu kategoride!

SEM Nedir?

SEM, Arama motoru pazarlaması anlamına gelmekte olan bir dijital pazarlama terimidir.

SEM Nasıl Yapılır?

SEM, Arama motorlarında ücretli reklamlar ile web sitelerinin ilk sıralarda yer alması sağlanır. Google ads gibi sistemlerden yararlanılır.

SEM ve SEO farkı Nedir?

SEM çalışmaları kısa sürede daha iyi sonuçlar sağlar ama geçicidir. SEO çalışmaları ise uzun vadeli olarak işlem görür ancak organik trafik katkısı sunar.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap