1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

seo-rakip-analizi-nasil-yapilir

Arama motorlarında gerçekleştirilen organik aramalar sırasında sürekli bir şekilde rakipleriniz sahip olduğunuz sırayı ele geçiriyorsa, bu durumda mutlaka seo rakip analizi yapmanız gerekecektir. Bir web sayfasının SEO stratejisi konusunda daha iyi bir hale gelebilmesi ve organik trafikte daha yukarı bir noktaya ulaşması için rakip analizi çok önemli bir nokta oluşturmaktadır. Hatta web sayfanız için bir SEO stratejisi seçmeden önce mutlaka seo rakip analizi yapmanız gerekecektir.

Her sektör sahip olduğu yapıya göre rakip durumunda değişikliklere neden olur ve yapacağınız analizde de detaylar ya da derinlik değişiklik gösterebilir. Yani seo rakip analizi gerçekleştirirken rakiplerin hangi linkler üzerinde zengin olduğu, başarılı anahtar kelime kullanımları, hem içerik hem de site içi SEO açısından hangi konuma ulaştıkları gibi sorular detaylı şekilde incelenir. 

SEO Rakip Analizi Neler Sağlar?

Eğer bir SEO strateji belirlemek istediğinizde öncelikle seo rakip analizi sağlamazsınız, başarılı bir sonuca ulaşmanız gayet zor olacaktır. Çünkü yaptığınız SEO çalışması beklentilerin altında kalacak ve hangi noktada bulunduğunuzu size göstermek için yeterli olmayacaktır. Strateji belirlemeden önce rakip analizi gerçekleştirirseniz, sektörünüz ile ilgili başarılı stratejiler elde edebilir, rekabet oluşturacak anahtar kelimeleri daha iyi seçebilirsiniz. 

Linkler en önemli bir yapı oluşturduğu için rakip analizi sayesinde rakiplerin bu linklerdeki başarılı çalışmalarını görebilir ve içerik açısından rekabeti tespit edebilirsiniz. Rakiplerinizin nasıl bir sayfa için SEO uygulaması gerçekleştirdiğini ve stratejilerindeki zayıf noktaları daha rahat bir şekilde görebilirsiniz. Sonrasında uzun dönem için bir strateji planlaması yaparak, rakiplerinizin üstünde somut sonuçlar elde edebilirsiniz.

  • Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi
  • Site İçeriklerinin İncelenmesi
  • Site Tasarımını İncelemek
  • Sosyal Medya Analizleri
  • Çevrimdışı Stratejilerinin İncelenmesi
  • Backlink Analizleri Temin Etmek

Bu bağlamda seo rakip analizi gerçekleştirmek için yukarıdaki adımları takip etmek gerekecektir. 

Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi

SEO analizi gerçekleştirmek için ilk aşamayı rakip sitelerde bulunan anahtar kelimeleri tespit etmek oluşturmaktadır. Çünkü bu sayede rakiplerin Google gibi arama motorlarında sahip olduğu performansı görebilir, onların üzerine ulaşabilmek için gözden kaçırdığınız anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz. 

Bu Yazımızıda Okuyabilirsiniz:  Tam Zamanlı Bir İşte Çalışırken Kendi İşinizi Kurmanın 8 Yolu

Site İçeriklerinin İncelenmesi

Rekabet sağlayacak şekilde bir analiz aracı kullanmak istiyorsanız, rakip sayfaların SEO çalışmalarını analiz etmeniz gerekir. Örneğin, bir rakip web sayfasının yayınladığı içeriklerde nasıl bir takvim uyguladığını ve nasıl bir içerik türü tercih ettiğini gözden geçirebilirsiniz. İçeriklerde anahtar kelimeler, başlık uygulamaları, başlığın uzunluğu, kelime uzunlukları, kullanılan videoların uzunluğu, başlık etiketleri, detaylar ve iç bağlantılar da kullanılan stratejiler gibi noktalara önem vermek gerekir. 

Site Tasarımını İncelemek

Bir web sayfasında göze çarpan ilk şey site tasarımıdır. Bu nedenle SEO analizi gerçekleştirirken, objektif bir şekilde rakip siteleri inceleyip, görsel çekicilik, logo, ayrıntılar, marka bilinci gibi her konuda kendi web sayfanız ile kıyaslama oluşturabilirsiniz. 

Sosyal Medya Analizleri

Bugün internet üzerinde web sayfalarına ziyaretçi çekme açısından sosyal medya hesapları çok önemli bir yer oluşturmaktadır. Hatta çoğu zaman SEO çalışmalarından daha fazla öne çıkmaktadır. Bu nedenle rakip analizi yaparken popüler sosyal medya hesaplarını ziyaret etmelisiniz. Twitter, Facebook ve Instagram gibi uygulamalarda aktif olup olmadıklarını göz önünde bulundurmalısınız. 

Çevrimdışı Stratejilerinin İncelenmesi

Rakip analizi gerçekleştirilirken sadece web sitesi içerikleri değil çevrimdışı stratejiler de göz önünde bulundurulmalıdır. Gazeteler, televizyon, açık alan reklamları ve sinema reklamları gibi birçok farklı nokta kullanıcıların web sayfasına çekilmesini sağlayabilir. Rakiplerin yazılı ve görsel basında, sanat alanlarında ya da açık reklam alanlarında bulunup bulunmadığını, bu alanlarda nasıl reklam çalışmaları yaptığını incelemeniz faydalı olacaktır. 

Backlink Analizleri Temin Etmek

Backlink geri bağlantı olmakla birlikte SEO analizi için mutlaka inceleme noktaları arasında yer almalıdır. Rakip sayfalarda ne kadar backlink kullanıldığını, bağlantı metinlerini ve otoriteleri bularak rakip analizi gerçekleştirmeniz açısından da farklı araçlar kullanmayı deneyebilirsiniz.

SEO içeriklerimiz ile güncel tüm gelişmelerden ilk siz haberdar olun!

Rakip Analizi Neden Önemlidir?

Rakip analizi, web sitenizin ve ürünlerinin hedeflerine ulaşması için çok önemlidir. Rakiplerinizi analiz ederek çalışmalarınıza yön verebilir ve daha verimli sonuçlar elde edebilirisiniz.

Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizleri detaylı içerik araştırmaları, backlink analizleri ve rakiplerinizin kullandığı seo teknikleri ile yapmalısınız.

Rakip Analiz Araçları Nelerdir?

Rakip analizleri yapmak için Ahrefs, Semrush, Moz veya Screamfrog araçlarından faydalanabilirsiniz.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap