1. Ana Sayfa
  2. SEO Blog
  3. SEO Uzmanı Kimdir? Ne İş Yapar?

SEO Uzmanı Kimdir? Ne İş Yapar?

seo-uzmani_1fcc8_902x400

SEO Uzmanı Kimdir? Ne İş Yapar?

Ben de başlangıçta SEO hakkında bir şeyler öğrenmenin yanı sıra sıralamada önümdeki siteleri geçmek için çok mücadele ettim.

Ama sonra arama motoru optimizasyonu ve stratejileri hakkında çok daha fazla şey öğrendimBu makalede sizlerde benim öğrendiğim şeylerden birkaç kesit bilgi bulabilirsiniz.

Bir arama motoru optimizasyonu uzmanı (veya SEO uzmanı), bir müşterinin Web sitesini analiz eden ve arama motorları için optimize edilmesi gerekli değişiklikleri uygulayan kişidir.

Arama motoru optimizasyonu uzmanları bir şirket çalışanı, bireysel bir danışman olabilir veya bir SEO danışmanlık firması için çalışabilir.

Bu uzmanlar belirli SEO çalışması yapmak ve gerekli anahtar kelimeler söz konusu olduğunda derinlemesine bilgiye sahip olmalıdır.

Bir şirket (büyük veya küçük) kendi satış veya pazarlaması için web trafiği istiyorsa, bir arama motoru optimizasyonu uzmanını işe alması başarılı ve karlı bir yol izlemek adına en önemli anahtardır.

seo uzmanı

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Bir şirketin web sitesi şaşırtıcı görünebilir, ancak hedeflediği ziyaretçileri çekmezse ve onları ödeme yapan müşterilere dönüştürmezse, o zaman işini yapmıyor ve aslında iş üzerinde olumsuz bir etki yaratıyor demektir.

Bir Web sitesini incelerken, bir arama motoru optimizasyonu uzmanı şirketin hedeflerini belirleyecek ve hedef kitlenin kim olduğunu anlayacaktır.

 O zaman trafiği en üst düzeye çıkarmak ve arama motoru sayfa sıralamalarını geliştirmek için diğer stratejilere geçebilir.

Bunlar, belirli anahtar kelimeleri veya cümleleri içeren cümleler ekleyerek, HTML başlık etiketlerini yeniden yazarak, yapısal sorunları çözerek, kaliteli link bağlantılar elde ederek, web sitesi düzenlerini test ederek, pazarlama ve reklam teknikleri ile deney yaparak yapılabilir.

Bir web sitesi için en son standartlara uygun bir iş üretmek istiyorsa SEO başarısı onun için çok önemlidir.

Arama motorlarının (özellikle Google) serp için ölçüt olarak ne kullandığını anlamak (‘arama motoru sonuçları sayfası’) yapılan tüm tasarım seçeneklerine karar verir.

Bir arama motoru optimizasyonu uzmanının bilmesi gereken bazı şeyler şunlardır:
– pazarlama
– insan psikolojisi
-sosyal medya manzara
-web tasarım ve geliştirme
– web analitiği
-iş modelleri
-kültür
-viral pazarlama
-içerik
-ürün

Arama motoru optimizasyonunda yer alan üç katman vardır ve bir uzman başarıyı en üst düzeye çıkarmak için stratejilerine üç açıdan yaklaşır:

  • Teknik 
    Tarama ve dizin bir web sitesinin içeriği bir arama motoru için ne kadar zor veya kolay olduğunu belirleyen site yapısını barındırır.
  • Sayfa optimizasyonu
    Anahtar kelimeler, HTML etiketleri bir web sitesinin trafiğini artırmak için en yardımcı etkenlerdir. SEO bu yüzden kopya değil özgün olmalıdır.
  • Sayfa dışı Optimizasyon
    Bir web sitesine gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini içerir.

İyi Bir Seo Uzmanı Nasıl Bulunur?

Bunun için bir çok iş ilanı verilen popüler web sitesi veya konu ile alakalı forum sayfaları bulunmaktadır. Ancak iyi bir SEO Uzmanı şuan zaten önemli bir noktada çalıştığını varsayacak olursak, en iyi hamle rakip firmadan onu daha iyi şartlar teklif ederek transfer yapmak olacaktır.

SEO Uzmanının İşyeri Neresidir?

SEO iyileştirme çalışmaları işini online yürüten herhangi bir iş veya sanayi işletmesi için zorunludur.

Şirketlerde gelir elde etmek için arama motoru optimizasyonu uzmanlarına artan bir bağımlılık vardır.

Bu kariyer önümüzdeki yıllarda sürekli hızlı büyüyerek artmaya hazırlanıyor gibi görünüyor.

Arama motoru optimizasyonu uzmanları bir şirket çalışanı, bireysel bir danışman olabilir veya bir SEO danışmanlık firması için çalışabilir.

Nerede çalıştığının hiçbir önemi olmadığı gibi sadece laptop ve internet onun çalıştığı şirketi yüceltmesi için yeterlidir.

Diğer makalelerimi okumak için lütfen buraya tıklayınız.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap