1. Ana Sayfa
  2. SEO
  3. Şirketler Hakkında Google’da ve Şikayet Sitelerindeki Olumsuz Yorumlar Silinebilir Mi?

Şirketler Hakkında Google’da ve Şikayet Sitelerindeki Olumsuz Yorumlar Silinebilir Mi?

Av. Serdarhan TOPO
1

Şirketler hakkında Google’da yer alan olumsuz yorumların veya değerlendirmelerin silinmesi talebi sıklıkla karşılaştığımız talepler arasında yer almaktadır. Google My Business hesabında, çeşitli sayfalarda veyahut şikayet sitelerinde işletmeler hakkında negatif yorumlar yapılması mümkündür. Google üzerinde yer alan olumsuz yorumların takibini yapmak da şirketler açısından oldukça zor bir iştir.

Günümüzde milyonlarca kullanıcı herhangi bir ürün veyahut hizmet satın almadan önce ilk olarak internet üzerinde arama yapmaktadır. İlgili ürün ya da hizmetten daha önce yararlanmış olan kullanıcıların değerlendirmeleri insanlara daha gerçekçi gelmektedir. Bu sebeple de Google’da ve şikayet sitelerinde yer alan olumsuz yorumlar kullanıcıların dikkatini çekmekte ve yorumlar kullanıcıların karar aşamasında fazlasıyla etkin bir rol oynamaktadır.

Sosyal medyada, blog sayfalarında, şikayet sitelerinde kısacası Google üzerinde yer alan her negatif yorum şirketin itibarını zedelemekte ve müşteri kayıplarına sebep olmaktadır. Şirketler hakkında yapılan olumlu yorumlar ise potansiyel müşterilerin düşüncelerini pozitif yönde şekillendirmektedir. Görüldüğü üzere şirketlerin online itibarı tüketiciler için oldukça büyük önem taşımaktadır. Peki, şirketiniz hakkında internet üzerinde yer alan negatif yorumların silinmesi mümkün müdür?

Serdarhan TOPO

Av. Serdarhan Topo: Olumsuz Yorumların Silinmesi Mümkün

Avukat Serdarhan Topo şirketler hakkında internette müşteri olmayanların dahi çok kolay bir şekilde yorum yapabildiğini ve bu yorumların şikayet siteleri ve Google tarafında yasal işlem yapılmaksızın çok fazla dikkate alınmadığını belirtiyor. Öncelikle şirketler hakkında Google’da ve şikayet sitelerinde yer alan olumsuz yorumların silinmesi ancak belirli şartların varlığı halinde mümkündür. Tüketiciler satın aldıkları ürün veyahut hizmet hakkında eleştiri sınırları çerçevesinde düşüncelerini ifade etmekte özgürdür.

Elbette mağduriyetlerini dile getirmeleri ve firmalara karşı eleştiride bulunmaları en doğal haklarıdır. Bu sebeple eleştiri sınırları içerisinde yapılan yorumlar olumsuz dahi olsa söz konusu yorumların Google’dan ve şikayet sitelerinden kaldırılması mümkün değildir. Ancak internet üzerinde yapılan yorumların hakaret boyutuna ulaşmaması gerekmektedir. Öte yandan şirket hakkında yapılan yorumların gerçek deneyimlere dayanması da bir başka kriterdir. Kasıtlı olarak sahte yorumların yapılması, küçük düşürücü veyahut karalayıcı bir dil kullanılması kişilik haklarını zedeleyici nitelikte içerikler olarak değerlendirilebilir.

Hakaret içeren, kişilik haklarını zedeleyen yorumlar veya gerçek dışı değerlendirmeler hangi sitede yer aldığı önemli olmaksızın her şekilde Google’dan kaldırılabilmektedir. Sıkça karşılaşılan bir durum da rakip firmaların kasıtlı olarak ilgili şirket hakkında olumsuz yorumlar yapılmasını sağlamalarıdır. Genellikle bu tür yorumlar fake hesaplar vasıtasıyla yapılmaktadır. Burada temel amaç rakip şirketi kötüleyerek kendi ürün veya hizmetlerini ön plana çıkarmaktır. Ne yazık ki günlük hayatta böyle durumlarla da fazlasıyla karşılaşılmaktadır. Karalama kampanyasına maruz kalan şirketler olumsuz yorumların kimler tarafından yapıldığını tespit ettirdikten ve yorumların silinmesini sağladıktan sonra gerekli hukuki süreci de başlatabilirler.

Kısaca özetlemek gerekirse; Google ve şikayet sitelerinde yer alan her türlü negatif yorumun silinebileceğini söylemek mümkün değildir. Satın aldığı bir ürün veyahut hizmetten memnun kalmayan tüketicinin eleştiri sınırları içerisinde yapmış olduğu yorumlar kaldırılamaz. Ancak böyle bir durumda yapılan yorumun rencide edici nitelikte olup olmadığı, hakaret içerip içermediği, doğruluğu veya gerçek bir kullanıcı tarafından yapılıp yapılmadığı değerlendirilmelidir.

Eğer ki yapılan yorumlarda eleştiri sınırları aşılmış, hakaret edilmiş veya kişilik hakları ihlal edilmiş ise ilgili yorumlar şirketlerin talebi üzerinde Google’dan ve şikayet sitelerinden silinebilir. Olumsuz yorumların silinebilmesi için iki yola başvurulabilir. Bu yollardan ilki yorumu yapan kullanıcı ile iletişime geçerek söz konusu yorumun kaldırılmasını talep etmektir, diğeri ise yorumun silinmesi için yasal yollara başvurmaktır.

Google işletme hesaplarında veya şikayet sitelerinde şirketler hakkında rakipler, eski çalışanlar veya kötüniyetli kişiler tarafından yapılan yorumların silinmesi mümkün olup bu konuda uzman bir avukattan destek alınmalıdır.

Av. Serdarhan Topo

www.serdarhantopo.com.tr

 

Diğer makalelerimize göz atmak için lütfen buraya tıklayın.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Yorum Yap